بانک ها به مشتریان خود : پول بدهید مهر بزنیم !

رکنا اقتصادی :در تازه ترین بخشنامه بانک مرکزی برای بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، کارمزدها افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.در این بخشنامه کارمزدی با عنوان تایید گواهی حساب نیز درج شده است که معمولاً سفارتخانه ها برای صدور ویزا از متقاضیان دریافت می کنند.
این گزارش حاکی است : گواهی حساب به این معناست که متقاضی از بانک و موسسه ای که در آن حساب دارد می خواهد تمام حسابهای موجود را در یک برگه منعکس و برای سفارت خانه گواهی کند.این گواهی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی کارمزدی ۷ هزار تومانی دارد و مشتری  برای درخواست آن باید این مبلغ  را به بانک پرداخت کند.
بر اساس این گزارش : برخی بانک‌ها برداشت شگفتی از این بخشنامه دارند و اعتقاد دارند منظور بانک مرکزی از گواهی حساب، مهر و امضا ی شعبه پای برگه صورتحساب است!
هم اکنون این کارمزد در دو بانک خصوصی دریافت می شود و مشتریان این دو بانک که درخواست صورتحساب همراه با مهر شعبه را دارند باید این کارمزد را پرداخت کنند.
ای در حالی است که  تمامی یادداشت ها و صورتحسابهای  بانک‌ها بدون مهر شعبه فاقد اعتبار است، بنابراین دلیلی ندارد بانک مرکزی کارمزدی جداگانه برای این موضوع در نظر بگیرد و همان ۵۰۰ تومان را برای هر برگ در نظر گرفته است چه مهر شعبه پای آن باشد و چه نباشد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟