هندی ها برای کسب بازار برنج به ایران می آیند

رکنا اقتصادی : به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، هند در حال آماده کردن هیأتی برای اعزام به ایران است تا از سهم خود از بازار برنج ایران در برابر شرکت های پاکستانی دفاع کند.

به گفته موهیندر پال جیندال، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج هند، این هیأت که متشکل از مقامات دولتی و صادر کنندگان خواهد بود، روزهای 27 تا 29 ژانویه به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود، صنعت برنج هند امیدوار است که ایران ممنوعیت واردات برنج باسماتی از هند را که در طی 4 ماه گذشته برقرار بوده لغو نماید.

یک مقام دولتی هند که نخواست نامش فاش شود نیز  گفت: «ما باید به تلاش های دیگر کشورها واکنش نشان دهیم زیرا سهم ما از بازار ایران به شدت کاهش یافته است.» ایران در طی سال های اخیر یکی از وارد کنندگان بزرگ برنج باسماتی هند بوده است. اما در سال 16-2015 صادرات برنج باسماتی هند به ایران تقریبا به نصف کاهش یافت و از 1.1 میلیارد دلار در سال قبلی به 571 میلیارد دلار رسید. در نیمه نخست سال مالی جاری، صادرات برنج باسماتی هند به ایران به 356 میلیون دلار رسیده است. هم هند و هم پاکستان از صادر کنندگان برنج به ایران هستند. اروگوئه نیز دیگر کشوری است که به ایران برنج صادر می کند.

منبع : تسنیم

 

کدخبر: 235658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟