نقش پررنگ زنان روستایی در اقتصاد کشور

رکنا اقتصادی :ابوالفضل رضوی معاونت روستایی عشایری و مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی و دست آوردهای روستاییان و عشایر اظهار داشت:امسال دومین سال متوالی است که نمایشگاه معرفی استعدادها و توانمندی های عشایر و روستاییان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه جاذبه گردشگری روستاهاست افزود: روستا تنها به محصولات دامی، باغی و صنایع دستی محدود نیست بلکه جاذبه های گردشگری این مناطق است که می تواند تولید ثروت بالایی را برای کشور به ارمغان آورد بلکه معرفی جاذبه های گردشگری این روستاها می تواند ایجاد ثروت نماید.
رضوی با اشاره به اینکه نقش زنان روستایی در اقتصاد کشور بسیار پررنگ است، گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه معرفی خلاقیت و توانمندی روستاییان عشایر و همچنین نقش پررنگ زنان روستایی در کنار مردان برای تولید ثروت است.
معاونت روستایی عشایری و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: ظرف کمتر از 6 ماه توانستیم 200 هزار شغل در روستاها ایجاد نماییم که با این اقدام علاوه بر ایجاد تولید ثروت در پی صادرات محصولات و دست آورد عشایر از افزایش جمعیت حاشیه نشینی شهرها نیز جلوگیری به عمل آمد.
اقتصاد مقاومتی تنها با توسعه روستاها تحقق می یابد
همچنین سیروس نصیری مدیر کل امور عشایر استان تهران در دومین نمایشگاه معرفی دست آوردهای عشایر استان تهران، اظهار داشت:این نمایشگاه به مدت 3 روز برگزار میشود و ما در نظر داریم تا بتوانیم توانمندی ها و دست آوردهای عشایر را به مردم معرفی نماییم.
وی افزود: توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با توجه به مناطق روستایی و عشایری ممکن است.
نصیری با بیان اینک عشایر بالغ بر 20 درصد محصولات پروتئینی و دامی کشور را تامین می نمایند اظهار داشت: همچنین سالانه 5 درصد محصولات زراعی، 35 درصد صنایع دستی و 38 درصد مراتع در اختیار عشایر است، که توجه جدی به این قشر می تواند تحقق اقتصاد مقاومتی را به همراه داشته باشد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کدخبر: 235900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟