جریمه 95 میلیون دلاری دویچه بانک آلمان از سوی آمریکا

رکنا اقتصادی :"پریت باهارارا"، از دادستانهای ایالت نیویورک که مسئولیت رسیدگی به پرونده دویچه بانک را بر عهده گرفته است، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد­ دویچه بانک که بزرگ ترین بانک آلمان محسوب می شود برای پایان دادن به اتهامات تقلب Cheat مالیاتی مطرح در دستگاه قضایی آمریکا بر ضد این بانک، قبول کرد نود و پنج میلیون دلار به این کشور پرداخت کند.
دستگاه قضایی آمریکا دویچه بانک را متهم کرده است با برخی اقدامات این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که از پرداخت مالیات فرار Escapeکنند. دویچه بانک نیز برای فیصله دادن به این مرافعه قبول کرده است نود و پنج میلیون دلار به دستگاه قضایی آمریکا جریمه بپردازد.
بانک دویچه­ بانک همچنین به وزارت­ دادگستری آمریکا تعهد کرده است به علت تخلفاتی که در ­قضیه بحران وام‌های رهنی در آمریکا داشته است، هفت میلیارد و دویست میلیون دلار به این کشور بپردازد.
طبق اعلام­ دویچه ­بانک، سه میلیارد و یکصد میلیون دلار از این مبلغ جریمه ای است­ که این بانک آلمانی به علت دست داشتن در بحران وامهای رهنی آمریکا به طور مستقیم به این کشور پرداخت خواهد کرد.
دویچه ­بانک چهار میلیارد و یکصد میلیون دلار دیگر را در قالب " تخفیف به وام گیرندگان" تقبل خواهد کرد. بانک آلمانی برای این کار شرایط وام‌هایی را که پیش از این به مشتریان خود داده است، مورد تجدید نظر قرار خواهد داد.
مقامات آمریکایی سپتامبر گذشته چهارده میلیارد دلار از­ دویچه­ بانک مطالبه کرده بودند.­
دویچه­ بانک قصد دارد نتایج موقت عملکرد خود را در سال دو هزار و شانزده، دوم فوریه آینده منتشر کند. مسئولان این بانک ابراز اطمینان کرده اند که حل مناقشه با وزارت دادگستری آمریکا تاثیر چندانی بر کارنامه این بانک در سال 2016 نخواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:شریان

کدخبر: 236084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟