صرفه جویی ۱۱ میلیارد مترمکعبی آب در برنامه ششم

رکنا اقتصادی :علیمراد اکبری در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و سیستم‌های نوین آبیاری و صنایع وابسته افزود : در برنامه ششم توسعه، روش های نوین آبیاری و عملیات زیربنایی آب و خاک از اولویت های بخش کشاورزی است و در همین ارتباط در حوزه انتقال فناوری، با برخی کشورهای اروپایی و چین مذاکراتی انجام دادیم.
وی اضافه کرد : هم اکنون ۹۰ درصد ادوات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سیستم ‌های نوین آبیاری و تحت فشار را در کشور تولید می کنیم و فقط بخش اندکی از لوازم هوشمند و قطره چکان های خاص را که با فناوری‌های نوین روز تولید شده‌اند وارد می کنیم.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت : در سال ۹۵ دولت برای اجرای سیستم ‌های نوین آبیاری تحت فشار ۲۰۰ هزار هکتار برنامه ریزی کرد که تا پایان سال مالی ۹۵ این هدفگذاری محقق خواهد شد.
اکبری افزود : تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور به تجهیزات نوین آبیاری مجهز شده است که با تامین مالی ۲۴۰۰ میلیلرد تومانی دولت، تعهد دولت در تجهیز ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی به این سیستم در سال ۹۵ نیز اجرایی خواهد شد.
وی انسداد چاه های غیرمجاز، تغییر الگوی کشت، انتقال گیاهان پرمصرف به محیط های گلخانه ای، کشت نشاء و کشاورزی حفاظتی را از دیگر روش ها علاوه بر استفاده از روش های نوین آبیاری در صرفه جویی مصرف آب دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:صدا و سیما

کدخبر: 236299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟