ممنوعیت بلوک زنی در بازار اول بورس/الزام صندوق ها به خرید سهام

رکنااقتصادی: حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس تهران به همراه معاون بازار و تعدادی از مدیران این شرکت در تالار شیشه ای در جمع بیش از صد سهامدار حقیقی حاضر شد و به سوالات و دغدغه سهامداران پاسخ داد.

وی در این نشست گفت: دولت از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کند، البته اسناد خزانه در بورس معامله می شود، اما گواهی تسویه خارج از بورس معامله می شود.

وی اضافه کرد: بازده موثر اسناد خزانه حدود 23 درصد است اما اوراق تسویه در خارج از بازار با تنزیل 32 درصد معامله می شود. بنابراین در بازار سرمایه نیز نباشد این نقدینگی در خارج از بورس خواهد بود.

از موضوع های مورد توجه بازار سرمایه توقف طولانی مدت نمادهای بانکی بود که به دلیل اختلاف نظر بین بانک مرکزی و بانکها تاکنون ادامه یافته است و همین امر از سوی سهامداران مورد پرسش قرار گرفت.

قالیباف در این باره توضیح داد: در نماد بانکی ها مانند سایر صنایع، سهامداران ریسک صنعت را پذیرفته اند، به عبارتی وقتی شرکت بودجه ای را اعلام می کند، ممکن است متاثر از وضعیت اقتصاد، به بودجه خود نرسد.

وی اضافه کرد: اما درباره نماد بانک ها فقط سازمان بورس با هدف حمایت از سهامداران، روی این قضیه ایستاده تا مشکلات بانکی ها فقط به حساب سهامداران نوشته نشود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟