نهادهاو بنیادها فقط 15 درصد مالیتاتشان را پرداخته اند

رکنااقتصادی: آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در۸ ماه منتهی به پایان آبان‌ماه ۱۳۹۵ «نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی» فقط ۱۰ میلیارد تومان (یک‌دهم هزار میلیارد ریال) مالیات پرداخته‌اند که ۵۰ درصد مالیات پرداختی مدت مشابه پارسال و ۳۳ درصد مدت مشابه ۱۳۹۳ است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی بانک مرکزی پیش‌بینی شده بود که در ۸ ماه منتهی به آبان ۱۳۹۵، نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی ۷۰ میلیارد تومان مالیات بدهند که فقط حدود ۱۵ درصد آن را پرداخت کرده‌اند.

آمارهای ارایه شده از طرف بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۸ ماه منتهی به پایان آبان ماه مالیات بر واردات اتومبیل ۹.۲ هزار میلیارد ریال شده است که ۲.۳ برابر مالیات بر واردات اتومبیل پارسال است اما نسبت به پیش‌بینی ۳۴ هزار میلیارد ریالی بسیار عقب است.

 یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که فقط ۲۷ درصد پیش‌بینی مالیات بر واردات خودرو محقق شده است. مالیات بر فروش سیگار در این مدت ۲.۳ هزار میلیارد ریال گزارش شده است که حدود ۴۰ درصد مدت مشابه پارسال است و فقط ۵۰ درصد رقم پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور نیز ۲ هزار میلیارد ریال در ۸ ماه بوده که فقط ۵۰ درصد رقم پیش‌بینی شده است.  مالیات شماره‌گذاری خودرو نیز تا پایان آبان ماه امسال ۶.۴ میلیارد ریال شده که ۸۰ درصد رقم پیش‌بینی شده است.

 

کدخبر: 237918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟