استفاده از هر نوع افزودنی در نان لواش ممنوع است

رکنااقتصادی : محمدرضا صائینی روز شنبه افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر کیفیت نان های تولیدی در این استان حساسیت ویژه ای دارد و اقداماتی را در این بخش مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده و با هدف توجه به سلامت مردم، استفاده از هر نوع افزودنی در نان لواش اعم از شیر و غیره ممنوع اعلام شده است و در صورت مشاهده موارد با متخلفان برخورد می شود.
صائینی افزود: بر این اساس کارشناسان بهداشتی این معاونت با نمونه برداری های سرصحنه، بررسی و انجام آزمایش نان های تولیدی در استان، در صورت بروز تخلف با موارد برخورد می کنند.
وی همچنین بیان کرد: طی 2 ماه گذشته در ارتباط با استفاده متصدیان واحدهای نانوایی از جوش شیرین به این معاونت گزارشی ارسال نشده است و هر چند امکان تخلف وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: کارشناسان این معاونت نمونه بردای منظم و به صورت فصلی از واحدهای نانوایی این استان را انجام می دهند و در صورت دریافت گزارش مردمی و به دلیل حساست ویژه نظارت و نمونه برداری ها بیش از گذشته افزایش می یابد.
وی ابراز کرد: بر اساس مصوبه کار گروه شورای سلامت کشور و اعلام سازمان ملی استاندارد در نمک مصرفی انواع نان بازنگری می شود که این میزان به یک درصد کاهش خواهد یافت.
صائینی افزود: رغبت مردم برای خرید نان لواش سفید به مراتب بالا بوده و تغییر ذائقه آنان برای نان های تیره نیازمند فرهنگ سازی است و به این موضوع باید توجه بیشتری شود.
وی ابراز امیدواری کرد: طی بازنگری های انجام شده میزان نمک مصرفی در نان ها به یک درصد خواهد رسید که تحقق این امر می تواند آثار و نتایج مثبتی را در ارتقا سطح سلامت جامعه به همراه داشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت داشتن شکایت، موارد و یا تخلف را به سامانه 190اطلاع دهند.
هم اکنون 861 واحد نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد 361 واحد در شهر زنجان واقع شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

کدخبر: 237971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟