افزایش سهم صدا و سیما از بودجه عمومی کشور

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند بودجه صداوسیما را در بودجه سنواتی حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه نمایندگان با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند از ابتدای اجرای قانون Law برنامه ششم توسعه در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تأمین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان ۷۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند و تخصیص دهد.

افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش ۱۰۰ درصدی استان‌ها و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی و برون‌مرزی) پویانمایی، مستند و فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می‌شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش‌های کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود و گزارش سالانه آن به مجلس ارائه خواهد شد، ممنوع است.

نمایندگان مجلس این ماده را با ۱۳۰رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

مخالفت‌های جدی با افزایش بودجه صداوسیما در صحن علنی مجلس مطرح شد.بر اساس پیش از این بودجه صدا و سیما ۳/۵ دهم درصد بودجه عمومی دولت بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:مهر

کدخبر: 238151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟