توزیع بسته‌های حمایت غذایی در 7 مرحله در دولت یازدهم

رکنااقتصادی: مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یازدهم در زمینه مبارزه با فقر خوراکی موفق عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم تاج الدین با بیان این مطلب تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی حمایت غذایی در جلسه سال 93 هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 13 ماده در 24 خرداد همان سال توسط هیات وزیران ابلاغ شد.

وی با بیان این که طرح حمایت غذایی از تیر ماه سال 93 آغاز شده است تصریح کرد: سقف و کف پرداختی برای تامین اقلام ضروری غذایی خانوارها از 30 هزار تومان برای یک نفر شروع و تا سقف 120 هزار تومان افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و برخی اقشار خاص مشمول طرح مذکور هستند.

تاج الدین در ادامه به مراحل ارائه بسته حمایت غذایی اشاره و اظهار کرد: از سال 93 تا کنون 7 مرحله بسته حمایت غذایی به واجدین شرایط ارائه شده است که در سال 93 در 3 مرحله با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 740 میلیارد ریال، در سال 94 در دو مرحله با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 338 هزار میلیارد ریال و در سال 95 در دو مرحله با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیارد ریال بسته حمایتی ارائه شد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون همچنین از پیگیری جهت جذب اعتبار برای اقدام در مرحله هشتم نیز خبر داد.به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وی در پایان تاکید کرد: بر اساس آمارهای رسمی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، ایران از منطقه با " شیوع تغذیه متوسط " با یک پله ارتقاء به "منطقه با شیوع کم "رسیده است که نشانگر جهت گیریهای منطقی و هدفمند در این حوزه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟