علیرضا زیبا حالت منفرد شریک بابک زنجانی پای میز بازپرس+تصاویر

 

بابک زنجانی -003300رکنااقتصادی: بالاخره پای دریای کارائیب نیز به نفت ایران بازشد. این روزها نام متهم جدید نفتی به گوش می رسد. نامی که در نهایت وکیل بابک زنجانی را امیدوار ساخته تا شاید بتواند موکل خود را یک قدم از اعدام دور کند.

"علیرضا زیبا حالت منفرد" یکی از اساسی ترین مهره های پرونده بابک زنجانی بالاخره دستگیر و به ایران فرستاده شد. فردی که پس از دستگیری بابک زنجانی دیگر به ایران بازنگشت و آنطور که وکیل میلیاردر جوان می‌گوید نقش اساسی در فروش نفت توسط وی ایفامی‌شده و بابک زنجانی نقشی در حد چند تلفن و ایمیل داشته است.

بنابر اعلام اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضائیه، این فرد از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی است که بامداد دیروز(یکشنبه) به کشور مسترد شد. متهم مذکور که به‌دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود، توسط پلیس بین الملل نیروی انتظامی با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و وی در آنجا دستگیر شد اما استرداد او ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر شد.  

"علیرضازیبا حالت منفرد" در حال حاضر باید پاسخگویی نهادهای نظارتی و اطلاعاتی کشور در خصوص گمشدن پول نفت ایران باشد. البته پرونده بابک زنجانی یک شاکی دارد که مدعی است در نفت ارسالی آب بوده است و همین امر به یکی ازاساسی ترین مشکلات موجود در پرونده زنجانی بدل شده است اما کوهپایه زاده وکیل این میلیاردر جوان مدعی آن است که علیرضا زیبا حالت منفرد باید پاسخگوی این مساله باشد ،چراکه بابک زنجانی نقشی دراین مساله نداشته است.

درعین حال آن طور که خبرها حکایت دارند علیرضا زیبا حالت منفرد فردی ثروتمند است که در برخی از کشورها دارایی های بزرگی را به نام خود به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش، یک پایگاه خبری دومنیکا نوشت متهم جدید نفتی استرداد شده به ایران دارای اسناد هویتی دومنیکا بوده و تشکیلاتی به نام «تجارتخانه دومنیکای من» در این کشور دارد.

پایگاه خبری دومنیکن نت، با اشاره به بازداشت یک متهم نفتی ایرانی با داشتن اسناد هویتی کشور دومنیکا نوشت بسیاری از تبهکاران و افراد فاسد مالی با اخذ اسناد هویتی دومنیکن سعی در فرار از چنگال قانون دارند.

بنابر این گزارش، علیرضا زیباحالت منفرد یکی از این افراد است که رئیس تشکیلاتی به نام «تجارتخانه دومنیکای من» بوده است. وی فردی قابل اطمینان نزد اسکریت(سیاستمدار مشهور دومنیکا) بوده است و البته به دروغ سازمان تحت امر خود را مالک کلینیک های پزشکی در سرتاسر دومنیکا، مالک یه کارخانه تولید بطری آب و مالک مرکز خدمات لیموزین معرفی کرده است.

ازسویی دیگر انتشار دستگیری این متهم نفتی امیدها را در دل وکیل زنجانی روشن کرده تا شاید بتواند موکل خود را از مهلکه نفتی نجات دهد. براین اساس وکیل مدافع بابک زنجانی پس از انتشار خبر بازداشت منفرد درخواست کرده است هرگونه تصمیم‌گیری درباره بابک زنجانی باید به بازجویی کامل از علیرضا زیباحالت و صدور حکم قطعی درباره وی منوط شود.

رسول کوهپایه‌زاده بیان اینکه بایستی به قوه قضائیه و نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به خاطر کار بزرگی که انجام دادند، تبریک گفت افزود: به عنوان فردی که از محتویات پرونده مطلع هستم و ۳۰۰ - ۲۰۰ جلد پرونده را مطالعه کردم، می‌دانم که بازداشت و بازجویی قانونی از این فرد می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کند.

کوهپایه‌زاده گفت: یکی از دفاعیات موکل همواره این بود که قبول دارد بدهکار است ولی شرکت نفت که مدعی است ۱۲ کشتی نفت را به موکل تحویل داده بایستی بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم.

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: فکر می‌کنم دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل و تحول نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند. 

کوهپایه زاده افزود: به عنوان کسی که محتویات پرونده را مطالعه کردم، نمی‌توانم خوشحالی خود را از حرکت قاطع و هوشمندانه دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی پنهان کنم زیرا احساس می‌کنم گام بلندی در راستای کشف حقیقت برداشته شده است. فکر می‌کنم هر نوع تصمیم‌گیری در پرونده موکل باید منوط به بازجویی کامل و تخلیه اطلاعاتی فرد بازداشت شده و رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی درباره وی شود.

بنابراین به نظر می‌رسد سرنوشت میلیاردر جوان با بازجویی از منفرد گره خورده است و باید دید بالاخره دستگاه قضا مجاب به ذینفع نبودن بابک زنجانی در فروش نفت و گمشدن پول آن می‌شود؟ و مهمتر آنکه قراراست ابعاد تازه تری از پرونده فساد نفتی تاریخی ایران رو شود که قطعا خبر از پشت پرده هایی خواهد داد که شاید برای برخی خوشایند نباشد!

 

 

کدخبر: 238520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟