۳۰۰ میلیارد تومان از مصوبه دولت برای ستاد احیا دریاچه ارومیه واریز شده است

رکنااقتصادی: با اشاره به اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه دولت در قالب اوراق‌بهادار به خزانه واریز شده است.

سرخوش در ادامه با اشاره به این که سازمان برنامه و بودجه در سال های اخیر اوراق بهادار را جایگزین پول کرده است اضافه کرد: هر ارگان برای استفاده از این بودجه بعد از مبادله موافقتنامه خود به اندازه سهم خود که ضریب های مشخص دارد اوراق بهادار از خزانه دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: از کل مبلغ ۱۱۲۰ میلیارد تومان مصوبه دولت برای ستاد احیا، میزان پرداختی سازمان برنامه و بودجه در سال جاری ۶۷۵ میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیارد آن در قالب اوراق بهادار تخصیص داده شد و ۳۷۵ میلیارد آن را در فاز دو پرداخت خواهد شد که بر اساس قول سازمان برنامه و بودجه اسفندماه این مبلغ تخصیص داده خواهد شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی به عدم تخصیص اعتبار برای دریاچه ارومیه طی 14 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: تا حدودی تخصیص نیافتن اعتبار موجب نیمه‌تعطیلی و تعلیق پروژه‌های اجرایی احیای دریاچه شد اما با اختصاص اعتباری که به‌زودی محقق می‌شود می‌توان طبق برنامه‌ریزی پیشین پیش رفت و روند قابل قبولی داشت.

سرخوش هم‌چنین به مسأله ریزگرد دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه هنوز به منبع اصلی تولید ریزگرد کشور تبدیل نشده اما چنانچه دریاچه ارومیه احیا نشود، ریزگرد این دریاچه استان‌های هم‌جوار و حتی دورتر را تحت‌الشعاع قرار داده و این منبع اصلی تولید ریزگرد سلامت میلیون‌ها نفر در این حوزه را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی کانون‌های ریزگرد در منطقه و حوضه دریاچه ارومیه و با مدیریت‌های صورت گرفته، شدت بروز ریزگردها امسال نسبت به دو سال گذشته کمتر شده اما کماکان بر حسب اولویت اقداماتی برای مقابله با ریزگردها در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟