قیمت ساندویچ و پیتزا بر اساس کیفیت و مناطق واحدهای صنفی متفاوت است

رکنااقتصادی: اسدالهاحمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی درباره تعداد واحدهای صنفی فعال در سطح شهر گفت: حدود ۲۷۰۰ واحد صنفی در شهر تهران فعال هستند که این تعداد شامل تمام اغذیه فروشی هایی که در حوزه فست فود و ساندویچ فعال هستند می شود.
وی با اشاره به وجود واحدهای صنفی بدون مجوز خاطرنشان کرد: ما پیگیر رعایت حریم صنفی بوده و معتقدیم باید در شعاع ۳۰۰ متری هرکدام از واحدهای صنفی ما واحد جدیدی تاسیس نشود و بیشتر به سمت تاسیس واحدهایی در اماکن خلوت و نقاطی که دارای واحد صنفی نیست برویم.
این فعال صنفی تصریح کرد: تمام افرادی که برای اخذ مجوز جدید به اتحادیه مراجعه می کنند از نگاه ما یکسان بوده و در نوع ارائه مجوزاز نظر ما هیچ تفاوتی با هم ندارند.
وی در ادامه درباره بررسی شکایات افراد از واحدهای صنفی متخلف به تراز گفت: طبیعتا اگر به اتحادیه گزارشی درباره عدم کیفیت یکی از واحدها ارسال شود آن را بررسی می کنیم اما اتحادیه قبل از صدور هر پروانه کسب به دو جا نامه می زند که یکی بهداشت منطقه و دیگری اداره اماکن است که این دو نهاد باید صلاحیت فردی و شرایط مناسب کار افراد متقاضی را بررسی و تایید کنند.
احمدی شهریور درباره واحدهای صنفی که قیمت گذاری ها بسیاری فراتری از حد معمول دارند اظهار داشت: ما هرگز قیمت گذاری های ثابتی برای خدمات خود نداشتیم و قیمت ها بر اساس کیفیت و مناطق واحدهای صنفی ما متفاوت است، بنابراین نمی توان خیلی قیمت ثتبیت شده ای برای مواد خوراکی و اغذیه ای تعیین کرد چرا که طبیعتا نوع مواد اولیه مورد استفاده در اغذیه فروشی ها با هم متفاوت است. رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی افزود: ضمن اینکه در کلان شهری مانند تهران نمی توان قیمت واحدی برای خدمات تعیین کرد، چرا که ممکن است در یک واحد صنفی ما، مردم صف کشیده باشند اما در واحد دیگر، پرنده هم پر نزند.
وی در ادامه تصریح کرد: الان در تهران آنقدر واحد صنفی وجود دارد که اشباع شده است و فقط این مدیریت مناسب است که می تواند رونق و مشتری مناسبی برای خود ایجاد کند. در غیر این صورت هر واحد جدیدی نمی تواند در بازار موجود موفق شود و قطعا از دور خارج خواهد شد.
احمدی در خاتمه با اشاره به ایجاد محدودیت در تاسیس واحدهایی که ایجاد ترافیک می کنند خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه اختیارات اتحادیه نیست و ما صرفا قبل از اینکه پروانه کسبی را صادر کنیم به معاونت اماکن نامه می دهیم و اداره راهور هم مکان ایجاد واحد صنفی جدید را بررسی و اعمال نظر می کند که ما در صورت وجود مشکل پروانه ای صادر نمی کنیمبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟