ثبت واردات ۲ میلیون گوشی همراه در سامانه

رکنااقتصادی: صبح امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونان، مشاوران و مسئولان گمرک از قابلیت‌های جدید سامانه جامع گمرکی رونمایی شد. در این مراسم مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک با اشاره به مزایای پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار داشت: کنترل جدید ورودی و خروجی حساب‌ها، گزارشات دقیق مالی،‌ عدم امکان جعل و سوء استفاده از فیش‌های پرداختی و گزارش لحظه‌ای از میزان درآمدهای گمرکی از جمله این مزیت‌ها است.
وی ادامه داد: در حال حاضر کل اطلاعات مبدا کالاهای وارداتی را داریم که غیر از کالاهای ملوانی است و برای این موضوع نیز پیشنهاد شده است، تا کالاهای ملوانی نیز اظهارنامه ارائه دهند.
معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: قبل از اینکه کالا به گمرک برسد، می‌دانیم چه نوع کالاهایی با چه تعرفه و ارزشی وارد شده و اکنون باید برای آن اظهارنامه صادر شود.
کرباسیان تاکید کرد: پیشنهاد این موضوع اکنون در هیات دولت بوده که می‌تواند به شفافیت واردات کالا کمک کند.
وی با اشاره به افزایش 40 درصدی درآمدهای گمرک در سال جاری تصریح کرد: با توجه به افزایش کد تعرفه کالاها از 8 به 12 رقم ریز جزئیات کالاها اعم از نوع، مدل آن مشخص بوده و یکی از علل افزایش درآمدها به دلیل شفاف شدن نوع کالاها است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر 170 هزار نوع تنوع کالایی در گمرک ثبت شده است که این موضوع به شفافیت کار می‌افزاید.

وی ادامه داد: آمارهای روزانه از تجارت خارجی منتشر می‌شود که اطلاعات واردات و صادرات به روز مشخص است.

کرباسیان درمورد رجیستری گوشی‌های تلفن همراه گفت: گمرک در حال حاضر IMEI گوشی‌ها را ثبت می‌کند و قیمت،‌ نوع و مدل آنها وجود دارد. از زمانی که این سامانه راه‌اندازی شد تاکنون واردات 2 میلیون گوشی در سیستم ثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:فارس

کدخبر: 238691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟