توزیع بنزین یورو ۴ در تمامی کلان‌شهرها با راه‌اندازی ستاره خلیج فارس

رکنااقتصادی: عباس کاظمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به مناسبت با موضوع روز هوای پاک، اظهار کرد: در حال حاضر بنزین یورو4 در برخی نقاط کشور توزیع می‌شود و در شیراز و اهواز نیز مردم از این نوع بنزین استفاده می‌کنند. 
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی پالایشگاه بندرعباس مناطقی همچون اهواز، شیراز و بندرعباس به طور کامل بنزین یورو4 را دریافت می‌کنند.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند تاثیر مثبتی در توزیع بنزین یورو4 برای کشور داشته باشد، گفت: با راه‌اندازی ستاره خلیج‌فارس تمامی کلان شهرها بنزین یورو4 دریافت می‌کنند.
کاظمی تصریح کرد: فاز یک عملیات پیش‌ راه‌اندازی ستاره خلیج فارس انجام گرفته است و با این پیشرفت تا اوایل سال‌ آینده وضعیت مطلوبی را در سوخت شاهد خواهیم بود. 
وی درباره این پرسش که چه زمانی سوخت نیروگاه‌های ما از مازوت به گاز تبدیل می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه اکثر نیروگاه‌های ما به گاز طبیعی وصل شده‌اند و غیر از نیروگاه چابهار سایر نیروگاه‌ها نیز بدان متصل می‌شوند. 
* خودروهای برقی 40درصد گرانتر از سایر خودروها است
امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه نیز در این گفتگو درباره تولید و تامین خودروها و موتورسیکلت‌های برقی گفت: تعرفه واردات این خوردوها صفر درصد است، اما خودروهای هیبریدی و برقی 40 درصد گرانتر از سایر خودروها است. 
وی افزود: متاسفانه با توجه به این قیمت و برخی خدمات‌ دهی‌ها مشتریان هنوز ترغیب لازم برای خودروهای هیبریدی و برقی نداشته‌اند. 
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه با بیان این که در کشورهای اروپایی به خودروها و موتورسیکلت‌های برقی تا حدود یک سوم قیمت محصول یارانه بلاعوض داده می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما نیز باید زیرساخت‌های لازم برای گسترش این محصولات فراهم شود، چرا که می‌تواند تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد.
قناتی درباره تولید خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در داخل کشور نیز اظهار کرد: فعلاً در زمینه خودروهای برقی نمونه‌سازی‌های لازم انجام گرفته و آماده شده است؛ در رابطه با موتورسیکلت‌های برقی نیز این مهم به 18 شرکت ارائه شده اما تاکنون بازار آن به طور کامل به دست نیامده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟