6میلیارد و 500 میلیون دلار محصول پتروشیمی صادر شد

رکنااقتصادی: بر اساس این گزارش، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان آذرماه، مجتمع پتروشیمی نوری با صادرات ٩٤١ میلیون و ٨٥٨ هزار دلار از نظر ارزش پیشتاز شرکت های تولیدی منطقه عسلویه بوده است؛ پتروشیمی زاگرس با صادرات ٥٦١ میلیون و ٨٧١ هزار دلار درجایگاه دوم قرار گرفته و پتروشیمی پارس با ٥٤٩ میلیون و ٩٠٤ هزار دلار صادرات، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی های آریاساسول و پردیس نیز به ترتیب با بیش از٤٧٥ و ٢٤٧ میلیون دلاراز دیگر شرکت های پتروشیمی صادر کننده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده اند. مجتمع پتروشیمی جم نیز تا پایان آذرماه امسال ٣٩٧ میلیون دلار محصولات مختلف خود را صادر کرده است.

به این ترتیب در ٩ ماه ابتدای امسال در مجموع هشت میلیون و ٥٩٦ هزارتن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از سه میلیارد و ٦٧٠ میلیون دلار از سوی پتروشیمی های واقع درمنطقه ویژه اقتصادی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات منطقه ماهشهر

این گزارش می افزاید: درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر)، مجتمع پتروشیمی بندرامام موفق شد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ٥٣٣ میلیون دلار انواع محصولات تولیدی خود را روانه بازارهای بین المللی کند.

پتروشیمی مارون نیز با ٣١٩ میلیون و ٢٤٤ هزار دلار صادرات، رتبه دوم را میان صادرکنندگان این منطقه به دست آورد و پتروشیمی لاله نیز موفق شد ١٩٥ میلیون و ٦٥٣ هزار دلار صادرات داشته باشد.

مجتمع های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا پایان آذرماه امسال، سه میلیون و ٩١٣ هزار تن محصول را به ارزش یک میلیارد و ٧٤٢ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کردند.

صادرات دیگر مناطق

بر پایه این گزارش، در دیگرمناطق نیز پتروشیمی خارگ پیشتاز بود و صادرات این مجتمع پتروشیمی تا پایان آذرماه به ٢١١ میلیون و ٢٠٢ هزار دلار رسید و پتروشیمی های شازند با بیش از١٩٨ میلیون دلار و پلیمرکرمانشاه با ١٩١ میلیون و ١٨٠ دلار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

پتروشیمی های سایر مناطق کشور تا پایان آذرماه ٢ میلیون و ٧٥٨ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار روانه بازارهای خارجی کردند.

صادرات انواع محصولات پتروشیمی در آذرماه امسال در مجموع یک میلیون و ٥٤٦ هزار تن بوده است. 

 

 

کدخبر: 238917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟