افزایش صادرات فرش به 231 میلیون دلار

رکنااقتصادی: محمدعلی زرینه کفش با اشاره به صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا افزود: هم اکنون صادرات فرش ایران به 50 تا 60 کشور انجام می شود که البته از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا ،
وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاهی در خارج از کشور برای عرضه فرش دستباف تصریح کرد: باید حداقل 40 تا 50 دوره نمایشگاه به منظور آشنایی با فرش دستباف ایرانی و کسب بازارهای بین المللی برگزار می شد.
رئیس اتحادیه فرش دستباف کپی برداری از طرح و نقوش ایرانی را خطر جدی برای فرش کشور اعلام کرد و ادامه داد: حمایت دولت از تولیدکنندگان در دیگر کشورها و کارگر ارزان قیمت، علت اصلی خروج بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی از کشور و تولید در کشورهایی مانند چین و هند است.
زرینه کفش با اشاره به اینکه این کپی برداری در حد طرح های ضعیف و متوسط رو به بالاست ، گفت : ثبت جهانی نشدن طرح های ایرانی با جزئیات علت این کپی برداری ها و سبب خروج این طرح ها از کشور است.
وی با اشاره به شناسنامه دار شدن فرش های ایرانی و تعیین هویت این کالا ادامه داد:
در گمرک محدودیتی برای خروج فرش تعیین نشده که عامل خروج فرش های بی کیفیت و صدمه به بازارهای بین المللی است.
رئیس اتحادیه فرش دستباف گفت: یک میلیون و 300 هزار بافنده داریم که در صورت حمایت از این صنعت ، اشتغال دو برابری در بخش فرش دستباف فراهم خواهد شد.
زرینه کفش با اشاره به فعال شدن 10 تا 12 نوع شغل در صنعت فرش دستباف گفت: در این صنعت با سرمایه 5 تا 20 میلیون تومان می توان یک شغل ایجاد کرد در حالی که در دیگر مشاغل 170 میلیون تومان است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟