رونق عملیات کانتینری و مسافربری در بندر شهید باهنر

رکنااقتصادی: محمد محسنی گفت : از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه ، دو میلیون و 339 هزارو 487 نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جا به جا شدند که رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.
وی ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری سه هزار و 298 teu کانتینر طی سال جاری و افزایش هشت برابری این عملیات ، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ، سه هزار و 688 فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد رشد نشان می دهد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمار عملکرد 9 ماهه جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و گفت : در این مدت یک میلیون و 310 هزار و 760 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.
وی ادامه داد: از این میزان، 988 هزار و 931 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 321 هزار و 829 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.
محسنی تصریح کرد : 747 هزار و 261 تن کالای غیر نفتی و 79 هزار و 822 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد.
وی گفت : مواد شیمیایی ، کشاورزی ، مواد معدنی ، قیر ، میوه و تره بار ، مواد پروتئینی ، دام زنده ، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند جا به جا شده است.
محسنی خاطرنشان کرد: در این مدت 76 هزار و 226 تن کالای غیر نفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن شد.
این مقام مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی ، خودرو ، قطعات یدکی بیان کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟