افزایش قیمت در بازارهای کالایی جهان

رکنااقتصادی: قیمت فلزات اساسی با خوشبینی به اجرای طرح های زیرساختی آمریکا و مصرف بیشتر با افزایش قیمت روبرو شد به طوری که آلومینیم 1.36 درصد، سرب 1 درصد مس 0.47 درصد و روی 0.05 درصد رشد را به ثبت رساند. 
دونالد ترامپ Trump در بخشی از سخنرانی بعد از سوگند ریاست جمهوری، در 20 دقیقه به انتقاد از عملکرد دولت های قبلی آمریکا پرداخت که هزاران میلیارد دلار از پول آمریکایی در سایر کشورها هزینه شده که این امر منجر به رونق اقتصادی و دفاع از مرزهای آن کشورها شده است.
وی افزود : این در حالی که مرزهای آمریکا همچون مکزیک ناامن شده و کارخانه های آن کشور تعطیل شده و کارگران بیکار شده اند.
ترامپ همچنین اشاره کرد که از امروز، یک استراتژی و چشم انداز جدید در آمریکا حاکم می شود که منافع آمریکا را در اولویت قرار می دهد و هدف آن برگشت اشتغال به آمریکا است. 
وی اشاره کرد که آمریکا به جاده، راه آهن، فرودگاه و زیرساختهای زیادی نیازمند است و باید به دست آمریکایی ها و با کالای آمریکایی ساخته شود.
در این بین سخنرانی ترامپ و مراسم دیروز آمریکا در بازار سرمایه و کالای دنیا تاثیرات مستقیمی داشت به طوریکه شاخص بورس (داجونز) در پی خوشبینی به اقدامات دولت در کاهش مالیات و حذف مقررات زاید همزمان با گسترش سرمایه گذاری افزایش0.48 درصد را تجربه کرد.
همچنین قیمت کامودیتی ها با خوشبینی به اجرای طرح های زیرساختی آمریکا و مصرف بیشتر کامودیتی با افزایش روبه شدند به طوریکه آلومینیم 1.36 درصد، سرب 1 درصد مس 0.47 درصد و روی 0.05 درصد رشد را به ثبت رساندند.
در این بین نگرانی از بی ثباتی در تجارت جهانی همزمان با تاکید مجدد رییس جمهور آمریکا بر بازگرداندن اشتغال از سایر کشورها به سمت آمریکا، ایندکس دلار0.33 درصدکاهش یافت.
طلا نیز با توچه به افزایش ریسک بین المللی و نگرانی از بروز جنگ تعرفه ای بین کشورها با رشد 0.67 درصد روبه رو شد. 
افزایش قیمت کامودیتی ها باعث رشد ارزش سهام شرکت های تولیدکننده در بورس نیویورک شده و 18 درصد شرکتهای معدنی و نفتی شاهد رشد ارزش بیش از 2 درصد بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟