سقوط قیمت سکه و طلا روی آوار پلاسکو
رکنااقتصادی:  روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، کاهش 0.26 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان افت 0.19 درصدی راثبت کرد.

 سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.09 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله و افت 0.09 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۴۸ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.02 درصدی را ثبت کرد.بازار سکه نقدی نیز به دنبال ریزش نرخ ارز  روند نزولی پشت سر گذاشت؛ برخی کارشناسان معتقدند حادثه ساختمان پلاسکو و سکوت بازار ارز چهار راه استانبول موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی شده است.

  در بازار دیروز طلا و ارز،  هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱۵ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۹۸ و ۳۱۷ هزار تومان قیمت دارند و دلار آمریکا ۳۸۰۰ تومان داد و ستد شد.

 

 

 

کدخبر: 239953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟