صادرات نخستین محصولات جالیزی از پایانه گل و گیاه مازندران به روسیه

رکنااقتصادی: مدیرکل گمرکات مازندران گفت : این محموله به مقدار 80 تن به وسیله چهاردستگاه کامیون روس روز گذشته از پایانه صادراتی گل و گیاه به روسیه صادر شده است. 
ابوالقاسم یوسفی نژاد افزود : چنین اتفاقی در راستای توافق ایران و فدراسیون روسیه و نیز تفاهمنامه ای که در میان این کشورها با هدف سند همکاری تجاری امضا شد ، رخ داده است. 
بر اساس مفاد ایجاد دالان سبز گمرکی که پارسال به امضای رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و طرف روسی رسید، دو طرف تسهیلات ویژه ای در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهند تا کالاهای صادراتی آنان بدون وقفه و در کمترین زمان ممکن ترخیص شود.
تفاهمنامه دالان سبز گمرکی شامل معرفی شرکت های واجد شرایط توسط معاونت فنی و امور گمرکی، اخذ تعهد از شرکت های مشمول با هدف جلوگیری از هر گونه تخلف گمرکی، ارسال اطلاعات همزمان با اظهاریه گمرک روسی، دریافت تاییدیه از گمرک روسیه درباره پذیرش اطلاعات و اطلاع رسانی به متقاضی و... است.
مدیرکل گمرکات مازندران بدون اعلام میزان ارزش ریالی این میزان محموله در عین حال اظهار داشت : بیشتر محتوای این محموله صیفی جات بوده است که از این پایانه به روسیه صادر شده است. 
پایانه صادراتی گل و گیاه شمال کشوردرمنطقه اسبچین عباس آباد مازندران با گذشت حدود 10 سال از عملیات ساخت آن به تازگی در این منطقه راه اندازی شده است. 
این پایانه در زمینی بیش از 10 هکتار و زیربنای حدود 60 هزار متر مربع ساخته شده است و شامل بخش هایی از جمله سه تالار بورس، نمایشگاه دایم گل و گیاه، کارخانه تولید نهالچه های گل و گیاه، سردخانه 60 هزار تنی، بازار بورس گل و گیاه، دانشگاه، بانک، گمرک، اداره استاندارد، قرنطینه گل و گیاه، مرکز بذر و نهال، تالار حراج، مرکز تخلیه و بارگیری و دسته بندی(sorting)، اتاق بازرگانی، دفاتر اداری دولتی، هشت هزارمتر مربع فضای گلخانه ای، هتل و مرکز تفریحی و گردشگری با پیست اسب سواری و سامان دهی چشمه ای برای جذب گردشگر از بخش های مختلف این طرح ملی است. 
همچنین این پایانه به تازگی به سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل شده است.
شهرستان عباس آباد با جمعیتی دستکم 50 هزار نفردرغرب مازندران قراردارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟