اصلاح نظام بانکی کشور / پرداخت 45 هزار میلیار بدهی دولت به بانک ها

رکنااقتصادی :سخنگوی دولت تصریح کرد: با این ٤٥هزار میلیارد تومان، صورت های مالی بانک های دولتی اصلاح خواهد شدو قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نوبخت ادامه داد:  با عنایت به این اصلاحیه به بانک های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرایم کسانی که زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گرفتند اقدام کند و دولت نیز تا سقف ١٠ هزار میلیاردتومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

در واقع کسانی که زیر 100میلیون تومان وام دریافت کرده اند اگر تا پایان سال اصل وام را بپردازند، بانکها جریمه ها را می بخشند و دولت سود تسهیلات را تا سقف 10هزار میلیارد تومان به این افرد که عمدتا کشاورز هستند می‌پردازد.

وی همچنین اعلام کرد که تا پایان سال حدود 74هزارمیلبارد تومان درآمد نفتی به دست ما می‌رسد.

نوبخت در خصوص درآمدهای دولت از فروش نفت و اینکه ایا این پول ها وارد اقتصاد کشور می‌شود گفت: تمامی درآمدهای نفتی را بدون مشکل میتوانیم وارد اقتصاد خود کنیم و برای سال ٩٥ بالغ بر ٦٨ هزار ٥٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای نفتی دریافت  داریم و تا پایان سال در اختیار ما قرار خواهد گرفت.خوشبختانه میزان فروشمان بیشتر از پیش بینی مان برای امسال بوده است.

نوبخت همچنین  در پاسخ به  سوالی  درباره موضع دولت  برابر اتهاماتی که علیه حسین فریدون مطرح می‌شود گفت: بسیاری از افرادی که در مظان اتهام بودند ، تا مدت‌ها  با نام زنجانی یا  ب. ز مطرح می شدند، اما الان صراحتا ایراد اتهام می‌شود باید بگویم که قوه قضاییه قوه مستقلی است و انگیزه کافی برای برخورد با کسانی که جرم یا فساد کردند را دارد و نیازی به زحمت فرد یا نماینده ای نیست که نامه بنویسند و درخواست کند.

وی ادامه داد: اتهام افکنی قبل از اثبات بر افکار عمومی تاثیر دارد و اگر قوه قضاییه به این نتیجه برسد که ان اتهامات درست نبوده چه پاسخی به افکار عمومی خواهیم داد.

سخنگوی دولت از افزایش ١٠ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد و گفت: هنوز میزان عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است.سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند مطرح شدن مسئله حسین فریدون به انحراف کشیدن داستان پلاسکو و قصور شهرداری در این مسئله است؟ گفت: مطرح شدن اینگونه مسائل که هنوز پیکر پاک آتش نشانان و احتمالا شهروندان ما زیر آوار هستند شاید به مصلحت نباشد.

وی افزود: مسئولان نباید درگیر فضای احساسی جامعه در این زمینه شوند و در اسرع وقت باید به چرایی این حادثه و اینکه چه کسی مقصر بوده رسیدگی شود، البته قانون صریح میگوید شهرداری مسؤول است اما در مورد این حادثه با توجه به اینکه شهردار محترم و آتش نشانان عزیز درگیر کار هستند برای توضیح  باید تامل کنیم و کمیته ها گزارش تهیه کنند و قطعا گزارش نیز اعلام خواهد شد.این گونه منعکس نشود که دولت انگشت اتهام خود را به سمت شهرداری گرفته است.این اتفاق غیرمترقبه نبود و می شد پیش بینی شود.

 

کدخبر: 240221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟