اعلام قیمت کالاهای اساسی سبد شب عید توسط دولت

رکنااقتصادی: کارگروه تنظیم بازار کشور، قیمت مصرف کننده اقلام سبد کالایی وزرات رفاه که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری توزیع خواهد شد را تصویب و ابلاغ کرد که براین اساس نرخ هر کیلوگرم برنج هندی مرغوب ۳۸۰۰ تومان، برنج اروگوئه ۲۶۰۰ تومان و سایر برنج‌های وارداتی ۲۰۰۰ تومان است.

کارگروه تنظیم بازار همچنین نرخ‌های مصوب مصرف‌کننده در کالای شکر جهت توزیع در سبد کالایی شب عید و عرضه در شبکه‌های توزیع منتخب را نیز به شرح ذیل تصویب و ابلاغ کرده است؛

قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی جهت عرضه در شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارمندی و کارگری ۳۲۰۰ تومان؛ قیمت فروش بسته بندی ۹۰۰ گرمی شکر در شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارمندی و کارگری ۲۹۵۰ تومان.

همچنین طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص کالای کره، هر بسته کره ۱۰۰ گرمی به قیمت ۲۹۰۰ تومان و بسته‌های ۵۰ گرمی نیز با قیمت ۱۵۰۰ تومان در سبد کالا توزیع خواهد شد.

بر اساس این مصوبه؛ تأمین مقدار ۵۰۰۰ تن کره از محل واردات و همچنین بسته بندی شکرسفید و کره برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران نهاده شده واین شرکت مکلف است کالاهای مذکور را بسته بندی کرده و در شبکه‌های توزیع منتخب، که اسامی آنها در زمان مقتضی اعلام خواهد شد، با قیمت مصوب عرضه کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟