تفاوت قیمت خودرو در بازار و نرخ کارخانه / اختلاف تا ده میلیون تومان

رکنااقتصادی:  با وجود ورود مدل های ۹۶ برخی از خودروها با اختلاف قیمت‌های زیادی نسبت به کارخانه در بازار به فروش می‌رسند.

سعید موتمنی رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: بازار خودرو این هفته نسبت به هفته گذشته شاهد تغییرات خاصی نبود فقط در برخی محصولات ایران خودرو و پارس خودرو اختلاف قیمت کارخانه با بازار افزایش یافته است. البته باید تأکید کنم مردم دیگر مثل سال‌های گذشته برای سود خودرو نمی‌خرند بلکه فقط برای رفع احتیاج اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز پژو ۴۰۵ با قیمت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، افزود:  سمند اس ای با اختلاف قیمت ۱٫۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۹ میلیون تومان، تندر E2 با اختلاف ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار V8 با اختلاف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو اضافه کرد: همچنین رنو کپچر که در کارخانه ۱۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است با رشد ۱۱ میلیون تومانی در بازار با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: قیمت سمند ال ایکس امروز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو پارس ۳۷ میلیون و ۲۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، دنا ۴۴ میلیون معامله می‌شود.

موتمنی با اشاره به اینکه این هفته قیمت محصولات سایپا نسبت به هفته گذشته تغییراتی نداشته است، اظهارداشت: سایپا ۱۳۱ امروز با قیمت ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۱۱ با قیمت ۲۱ میلیون تومان و سراتو با کاهش ۲٫۵ میلیون تومانی نسبت به کارخانه با قیمت ۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. البته در محصولات پارس خودرو شاهد اختلاف قیمت ۸۰۰ تا ۷٫۵ میلیون تومان قیمت ها هستیم به نحوی که ساندرو اتوماتیک با اختلاف ۸۰۰ هزار تومانی با قیمت ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ساندرو استپ وی با اختلاف ۸ میلیون تومانی با قیمت ۶۰ میلیون تومان و برلیانس H330  اتوماتیک با اختلاف ۲ میلیون تومانی در بازار با قیمت ۵۷ میلیون تومان به فروش می رسد.

 

کدخبر: 242005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟