نجومی بگیر ها در دادگاه
رکنا اقتصادی : مدیران نجومی بگیر که با دریافتی های باد آورده ثروت می اندوختند و حتی برخی از آنان در موسسات زیان ده مدیر بودند اما در کمال ناباوری پاداش های میلیاردی در آخرسال به حساب خود واریز می کردند اینک برای حساب پس دادن پایشان به دادسرا باز شده ، برخی با گردن کج و برخی با گستاخی !
قوه قضائیه دراین میان نشان داد که تحت تاثیر هیچ فرد حقیقی یا حقوقی قرار ندارد و با جدیت به دنبال بررسی پرونده های نجومی بگیران است . هم اکنون دادستانی گزارش های کمیسیون اصل 90 مجلس و گزارس دیدان محاسبات ، گزارش برخی از دستگاه های دولتی و تحقیقات مستقل خود را برای حسابرسی به دریافتی های غیر قابل قبئل مدیران نجومی بگیر در اختیار دارد .
در این میان داوود محمدی عضو کمیسیون اصل 90مجلس   با اشاره به دو نامه ارسال شده از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان محاسبات برای پیگیری سرانجام پرونده‌های مربوط به حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: دیوان محاسبات اخیراً به نامه کمیسیون اصل ۹۰ پاسخ داده است.

 در این نامه اعلام کرده‌اند که مجموع اضافه دریافتی‌ها به خزانه بازگشته است و متخلفان نیز به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: بر اساس اعلام دیوان محاسبات، پرونده ۳۹۷ نفر که اضافه دریافتی داشته‌اند، بررسی شده و مبالغ غیرمتعارف دریافتی توسط آنان که حدود ۲۳ میلیارد تومان بوده است، به بیت‌المال بازگشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: گروهی از این ۳۹۷ نفر نیز متخلف شناخته شده و به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شده‌اند که مراحل قضایی را طی کنند.

 

او در پاسخ به این سؤال که تکلیف کسانی که به دادسرای دیوان محاسبات معرفی نشده‌اند چه می‌شود، گفت: این مسئله در گزارش دیوان محاسبات نیامده و ما نیز همین را از آنها سؤال کرده‌ایم. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گام بعدی ما تعیین تکلیف همه این افراد تا آخر است که پیگیری خواهیم کرد.

 

کدخبر: 242477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟