۷۵۰۰ واحد تولیدی بسته حمایتی دریافت کردند

رکنااقتصادی: محمدباقر نوبخت با اعلام پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به ۷۵۰۰ واحد تولیدی گفت: آمار ارائه شده از دو مرجع قابل استناد یعنی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد اقتصادی مثبت ۶ درصدی را برای کشورمان نشان می دهد که این میزان رشد با وجود کاهش قیمت جهانی نفت رقم خورده است.

سخنگوی دولت اظهارداشت: ثمره رشد اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال است و در این عرصه مشارکت بخش خصوصی مورد توجه خاص دولت قرار دارد. نوبخت تاکید کرد: رشد اقتصادی مختص دولت نیست و این مردم هستند که با مشارکت خود و در نظر گرفتن اصل ۴۴ قانون Law اساسی می توانند زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید رقم خورد، بیان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کشور در سال ۹۱ با رشد اقتصادی منفی ۶,۷ درصد روبرو بود، اما دولت تدبیر و امید این میزان را در نخستین سال فعالیت خود به منفی ۱.۹ کاهش داد، این شاخص در سال ۹۳ کامل تغییر جهت داد و به مثبت ۳ رسید و امسال با جهش چشمگیر به مثبت ۵ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور جدی و فراگیر از بخش غیردولتی حمایت می‌کنیم، گفت: معتقدیم برآیند سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی غیردولتی، سرمایه گذاری در طرح های عمرانی دولتی، رشد اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت. معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران عنوان باثبات‌ترین اقتصاد منطقه را دارد و کشورمان هجدهمین کشور در بین کشورهای G۲۰ است. وی با بیان اینکه تمامی سندهای چشم انداز، فصل مشترکی به نام توسعه دارند خاطرنشان کرد: این توسعه در بُعد استانی و ملی در نظر گرفته می شود و حائز اهمیت است و این موضوع در برنامه ششم به خوبی لحاظ شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟