بهره برداری از 10 ایستگاه تقویت فشار گاز کشور تا پایان امسال

رکنا اقتصادی: حمید رضا عراقی در ساری افزود : این ایستگاهها در استان های فارس ، سمنان و اصفهان به صورت همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری می شود.
وی گفت : در حال حاضر 70 ایستگاه فشار ، گاز مورد نیاز 21 میلیون مشترک را از طریق 300 هزار کیلومتر شبکه انتقال تامین می کند و امروز تمام این ایستگاهها با قدرت تمام در حال کار هستند تا افت فشار و یا قطعی گاز مشترکان خانگی را نداشته باشیم.
معاون وزیر نفت سال 95 را از موفق ترین سال های شرکت ملی گاز ایران توصیف کرد و افزود : تمام طرح هایی که اجرای آنها در دولت یازدهم آغاز شده بود ، هم اکنون در حال بهره برداری است. 
** افتتاح بزرگ ترین خط انتقال گاز کشور 
عراقی همچنین گفت : با همت و توجه شخص رئیس جمهوری ، تا پایان امسال خط انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان با حضور دکتر روحانی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد : شهروندان زاهدان از سال آینده از گاز طبیعی بهره مند می شوند و به طور یقین طرح گاز رسانی به زابل و دیگر شهرهای منطقه نیز از سال 96 آغاز خواهد شد.
** بهره برداری از خط انتقال دامغان - کیاسر - ساری تا پایان تابستان 96 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این که خط دامغان - کیاسر - ساری برای تقویت گاز مازندران است ، گفت که این خط برای قطع وابستگی به گاز ترکمنستان طراحی شده است .
وی با بیان این که مردم استان های شمال با مدیریت مصرف ، امسال توانسته اند وابستگی کشور به گاز ترکمنستان را از بین ببرند ، افزود : تا پایان تابستان سال آینده این طرح به بهره برداری می رسد.
عراقی توضیح داد : مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی و مالکیت زمین مردم در اجرای این طرح حل شده است و دولت نیز 200 میلیون دلار بودجه برای تکمیل آن تامین کرده است تا برای همیشه مردم مازندران از گاز پایدار برخوردار شوند.
** گاز ، برای ساختن نه سوختن 
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه قانون Law ، فرهنگ ،قیمت و تکنولوژی چهار مقوله مهم برای ساختن کشور با استفاده از انرژی گاز است ، گفت : بررسی ها نشان می دهد که اکنون تنها 400 درصد از مصرفی در بخاری ها تبدیل به گرما می شود و بقیه به دلیل غیر استاندارد بودن این وسیله ، هدر می رود.
وی افزود : بخاری های استاندارد قیمت بالایی دارند و در نتیجه مردم به سمت استفاده از بخاری های ارزان قیمت و غیر استاندارد می روند که نتیجه آن هدر رفتن انرژی گاز است.
عراقی گفت : برای حل این مشکل قانون باید تغییر پیدا کند تا بتوانیم مصرف انرژی ارزان قیمت گاز را به درستی مدیریت کنیم.
وی افزود : هر چند فرهنگ استفاده بهینه در میان مردم گسترش یافته است ، اما همچنان باید در این مقوله بیشتر کار کنیم.
به گزارش ایرنا ، معاون وزیر نفت صبح امروز پس از پایان سفرش به استان گلستان ،وارد مازندران شد.
عراقی پس از نشست در ستاد مدیریت بحران گاز مازندران ، قرار است با استاندار مازندران دیدار کرده و سپس از خط انتقال گاز دامغان - ساری بازدید کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟