سقف تسهیلات طرح رونق تولید برداشته شده است /20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرئتخت می شود

رکنا اقتصادی: محمد رضا نعمت زاده در حاشیه مراسم افتتاح طرح های توسعه کارخانه های پارس آمپول و یدکی موتور ایران در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران افزود:طرح رونق تولید یکی از طرح های موفق برای احیا واحدهای صنعتی بوده و تاکنون 15هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شده که با توجه به برداشته شدن سقف اعتبار پیش بینی می شود این رقم به 20هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با قدردانی از همراهی بانک ها اظهار کرد:در حال تهیه طرح جامعی هستیم که واحدهای تولیدی صنفی نیز بتوانند از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند.

وی تصریح کرد:در استان مرکزی نیز 948واحد صنعتی رقمی معادل 600میلیارد تومان وام برای احیا و رونق تولید دریافت کرده اند.

نعمت زاده با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه صادرات در طرح های توسعه کارخانجات ادامه داد:در بسیاری از صنایع روزگاری وارد کننده بودیم و امروز با خوداتکایی و تلاش توانسته ایم تولید مطلوب و با کیفیت و توان صادراتی داشته باشیم.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت تاکید کرد:باید صادرات در دستور کار کارخانجات تولیدی قرار گیرد و در این مسیر به کیفیت و رقابت پذیری به عنوان شرط توسعه صنعتی توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای یکساله برجام اشاره کرد و افزود:تولید کنندگان ایرانی پس از برجام توانسته اند خریدمدت دار از خارج در قالب یوزانس انجام دهند و در موارد خاص نیز با تایید وزارت صنعت برای طرح های بازسازی ،نوسازی و توسعه خود امکان استفاده از یوزانس سه ساله را هم خواهند داشت.

محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به سوالی درباره مشکلات کارخانجات و کارگران تصریح کرد:بیش از 95هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که برخی از آنها با مشکلاتی مواجهند و این مسائل از سال های دور تاکنون وجود داشته است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به مشکلات کارخانه های اسپیدال،هپکو،مقره سازی ایران و چند کارخانه دیگر تاکید کرد:برخی از این کارخانجات مشکلات فنی و برخی دیگر مشکلات مدیریتی و یا ساختاری دارند که با تلاش ها و رایزنی های که کرده ایم این مشکلات هرچه سریعتر برطرف خواهد شد.

نعمت زاده همچنین با اشاره به نامه اخیر خود به گمرک تصریح کرد:هیچ کشمکشی بین وزارت صنعت و گمرک وجود ندارد و براساس قانون Law Law مسوولیت سامانه جامع گمرک بر عهده گمرک و سامانه جامع تجارت بر عهده وزارت صنعت،معدن و تجارت است.با توجه به اینکه سامانه جامع تجارت راه اندازی شده از این پس فعالیت هایی که با همکاری گمرک در سامانه جامع گمرک در حوزه تجارت انجام می شد توسط وزارت صنعت پیگیری خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده صبح امروز با همراهی نماینده مردم ساوه و زرنده و استاندار مرکزی برای افتتاح دو طرح توسعه به ساوه رفته بود و امروز برای شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به اراک سفر می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟