کارگرانی که ۱۴ ماه حقوق نگرفته‌اند

رکنا اقتصادی: تعدادی از کارگران معترض سد بابا حیدر شهرستان فارسان نسبت به تعویق در پرداخت حقوق خود در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.
این روزها سریال اعتراض کارگران نسبت به تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا در ماه‌های آخر سال در گوشه و کنار استان در حال تکرار است اما دریغ از یک حرکت مثبت از مسئولان.
کارگرانی که با صرف هزینه از شهرستان‌های دوردست به مرکز استان در پی چاره‌جویی مراجعه می‌کنند و ساعت‌ها در زیر آفتاب به ساختمان‌های استانداری چشم می‌دوزند.
یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: سد بابا حیدر تحت نظارت آب منطقه‌ای استان در حال ساخت است.
وی افزود: 14 ماه حقوق کارگران پرداخت نشده که تاکنون کارگران چندین‌بار تجمع کرده‌اند.
این کارگر با اشاره به فعالیت 50 کارگر در این سد بیان کرد: عیدی و صنوات سال گذشته کارگران نیز پرداخت نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون چند نفر از کارگران به نمایندگی به داخل استانداری رفته‌اند.
آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری 8 میلیارد تومان به پیمانکار پروژه بدهی دارد
یکی دیگر از کارگران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری 8 میلیارد تومان به پیمانکار پروژه بدهی دارد و به همین علت پیمانکار نمی‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند.
وی افزود: روز 12 بهمن‌ماه با وجود اینکه تنها 70 درصد از اجراییات سد تمام شده اما خط انتقال آب به منطقه میزدج کلنگ‌زنی شد.
این کارگر خاطرنشان کرد: بهتر نیست در ابتدا حقوق 14 ماه کارگران که حقوق ماهانه هر کدام کمتر از 2 میلیون تومان است، پرداخت شود و پس از آن کلنگ جدیدی به زمین زده شود.
بازرس اداره کار به پیمانکار و مجری طرح 2 بار تذکر داده است
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بازرس اداره کار در شهرستان فارسان به پیمانکار و مجری طرح 2 بار تذکر داده که به علت عدم توجه به قوه قضاییه نیز شکایت شده است.
عباس جزایری افزود: کارهای قانونی انجام شده و به آب منطقه‌ای استان نیز اعلام شده است.
اکنون نیز جلسه‌ای در آب منطقه‌ای استان برای رفع این مشکل با حضور کارگران برگزار شده است.
عملیات اجرایی سد بابا حیدر از سال 87 آغاز شده که به علت کمبود اعتبار تاکنون اجرایی نشده است. هدف از اجرای طرح تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان فارسان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟