پرداخت ماهانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان مستمری در تامین اجتماعی

رکنا اقتصادی: سید تقی نوربخش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که در مصلی تهران آغاز بکار کرد گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان است و ۵ میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی و خانواده های آنها از طریق تامین اجتماعی خدماتی چون مستمر، درمان، سفرهای زیارتی و... را دریافت می کنند.

وی افزود: ایجاد امنیت اجتماعی مهمترین ماموریت سازمان است و گام های موثری در این راستا در دولت یازدهم برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سازمانی که شان آن در حد بابک زنجانی و اجرای فعالیت های اقتصادی نامناسب و ناهمسو با ماموریت هایش بود اکنون به سطحی رسیده که تعامل خوبی با شرکای خود دارد و شفاف است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ضرورت ورود به بعد اقتصادی و عرصه سرمایه داری گفت: تامین منابع پایدار و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ ارزش ذخایر صندوق ها در فرمایشات رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و این بند از سیاست‌های ابلاغی رهبری پاسخگوی همه مطالبات صندوق های بیمه‌ای است.

نوربخش ادامه داد: تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و در فرمایشات رهبری نیز به آن اشاره شده است. اگر یک صندوق بین نسلی هستیم باید سرمایه گذاری کنیم زیرا منابعی که بیمه گذاران سرمایه گذاری می کنند باید حفظ شود و این یک الزام است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی به صورت شفاف عمل کرده است گفت: قطعا هدف از سرمایه گذاری های یک صندوق بیمه اجتماعی رقابت با بخش خصوصی نیست و هنرش این است که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به اهداف خود که مهمترین آن حاشیه سود است دست یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تامین اجتماعی در منابع و مصارف وابسته به فضای کسب و کار است و وقتی کسب و کار با مشکل مواجه می شود روی هر دو اثر می گذارد. این افتخار را داریم که در ماه بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون وابستگی به نفت و مالیات تامین منابع کردیم و مستمری داده ایم و کار مجاهدانه ای بوده که همکارانم انجام داده اند و کار بسیار سختی بوده است.

ابوالحسن فیروزآبادی نیز در این مراسم با اشاره به چالش ها و گرفتاری های اقتصادی در دوران تحریم گفت: در این دوران صندوق های بازنشستگی تلاش های خوبی کردند و از جمله موفقیت های صندوق های بازنشستگی در این دوران این است که صنعتِ تعطیل‌شده یا اخراج کارگران را نداشته ایم.

وی افزود: اقدامات توسعه ای خوبی نیز در سطح کشور صورت گرفت و شاهد رکوردشکنی های خوبی در عرصه های مختلف دارویی، فولاد، صنایع غذایی و سایر موارد در دوران تحریم بودیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش برجسته صندوق ها در بازار سرمایه گفت: صندوق ها از طریق کارگزاری ها در جهت تثبیت بازار سرمایه نیز تلاش می کردند.

فیروزآبادی ادامه داد: امیدواریم در ادامه فعالیت های اقتصادی صندوق ها به سمت سیاست های تعیین شده خروج از مدیریت اقتصادی و ورود به سهام داری بشویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟