برنامه‌های دولت و بخش خصوصی برای تنظیم بازار شب عید

رکنا اقتصادی: «محمد شریعتمداری» در حاشیه هشتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در هتل فردوسی تهران گفت: رئیس جمهوری به بخش هایی از دولت برای رسیدگی به تنظیم روابط بخش هایی که فعالیت های متداخل و موازی دارند ماموریت رسیدگی داده است.

وی افزود: در این ماموریت، برخی فعالیت هایی که به دلیل سنگینی کار ممکن است تحت الشعاع فعالیت های دیگر قرار گیرد و نیازمند این باشد که به صورت مستقل به آنها رسیدگی شود، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اینکه دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همینطور تغییر در قانون Law انتزاع لایحه ای را تدوین می کند، باید در آینده دید.

شریعتمداری که ریاست ستاد تنظیم بازار کشور را هم برعهده دارد، درباره تنظیم بازار شب عید گفت: متولیان امر تنظیم بازار شب عید مجموعه نظام صنفی کشور در کنار وزارتخانه های صنعت ،معدن و تجارت و جهادکشاورزی است.

وی با بیان اینکه در عموم کالاها، شرایط مطلوبی وجود دارد و آرامش در بازار حاکم است، افزود: همکاری مناسبی میان شبکه اصناف و دولت برای آرامش و ثبات در بازار و رساندن مایحتاج مردم با حداقل قیمت ها وجود دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: در باره برخی اقلام که تمهیداتی برای آن لازم است، اختیار لازم برای کاهش تعرفه ها و ایجاد مکان هایی مناسب برای ذخیره سازی محصولات در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است تا کمبودهای احتمالی به این ترتیب رفع شود.

وی ادامه داد: از ماه ها پیش در این باره فکر شده و به نظر می رسد امسال با مشکلات کمتری مواجه باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟