کارگران خواهان دستمزد منصفانه

رکنا اقتصادی: غلامرضا عباسی گفت‌: افزایش ۱۰ درصدی دستمزد کارمندان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون بسیاری از شرکتها و کارگاهها تابع قانون Law تامین اجتماعی هستند ولی نیروی کار آنها به شکل کارمندی تعریف شده و هیچگونه مزایا یا اضافه کاری هم ندارند. در حالی که کارمندان بسیاری از دستگاه‌ها و سازمانهای تابعه دولت از مزایای رفاهی و انگیزشی برخوردارند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه دستمزد منصفانه مطالبه و خواسته جامعه کارگری است و کارگران انتظار دارند در بحث دستمزد دولت التفات و عنایت بیشتری به وضع معیشت آنها داشته باشد، ادامه داد: اعتقاد ما در کلیت قضیه این است که نباید هیچ تفاوتی در بحث دستمزد بین کارمندان و کارگران باشد و نظام عادلانه پرداخت حقوق در مورد هر دو رعایت شود تا همه حقوق‌بگیران توانمند شوند و قدرت خریدشان بالا برود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان سال اقدام و عمل، گفت: این شعار و تاکید مقام معظم رهبری برای آنهایی است که از تهی بودن سفره کارگران سخن می‌گویند ولی برای پر شدن آن اقدامی نمی‌کنند. اگر حرفی می‌زنیم صادقانه مسئولیت آن را بپذیریم و حرکت عملی انجام دهیم که خشنودی و رضای خدا و خلق خدا در این است.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهار کرد: وقتی مسئولان از عدم امکان افزایش دستمزد کارگران ابراز شرمندگی می‌کنند می‌توان نتیجه جلسات شورای عالی کار را از حالا پیش‌بینی کرد، با این وصف تشکیل جلسات و کارگروههای بررسی دستمزد چه لطفی دارد؟

وی افزود: درست است که دولت و کارفرمایان اذعان دارند که شرایط زندگی کارگران مناسب نیست و تامین معیشت آنها با دشواری همراه است ولی با این روند دستمزد کارگران هیچگاه بر اساس واقعیات زندگی افزایش پیدا نمی‌کند.

او با این کنایه که ما هم می‌دانیم جلسات دستمزد بازی است، ادامه داد: اما اگر نمایندگان کارگران در این جلسات شرکت نکنند، فردا توپ را به زمین کارگران انداخته و خواهند گفت به دلیل عدم حضور گروه کارگری رقم دستمزد این مقدار تعیین و تصویب شد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش دستمزد نیروی کار موجب ایجاد تورم خواهد شد؟ گفت: سوال من این است که آیا افزایش قیمت بنزین تورم‌زا است یا افزایش دستمزد؟ وقتی بنزین گران می‌شود در تمام بخشها تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد ولی همیشه روی افزایش دستمزد ابراز نگرانی می کنند. در صورتی که در هیچ جای دنیا بالا رفتن حقوق و دستمزد به اقتصاد لطمه نزده و موجب ارتقای بهره‌وری، ‌ افزایش رفاه و امید و پویایی اقتصاد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟