رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد

رکنا اقتصادی: اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2000 بود که نام کولئوس شنیده شد؛ کانسپتی با طراحی‌ای متفاوت از آنچه در دنیای شاسی­‌بلندها رایج بود. اما با گذشت زمان فرم ساختارشکنانه آن عادی­‌تر و سرانجام نسل اول کولئوس در سال 2008 به خط تولید وارد شد و بیش از 300 هزار دستگاه از آن در سراسر دنیا، از جمله ایران، به فروش رفت.

2016-renault-koelos

پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی نسل جدید کولئوس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 رونمایی شد. اما چرا رونمایی در چین؟ چون مهم‌ترین بازار رنو به شمار می­‌رود. آن­‌ها از سال 2009 بیش از 135 هزار دستگاه کولئوس در بازار چین به فروش رسانده­‌اند. 6 ماه بعد از پکن، کولئوس جدید در نمایشگاه خودرو پاریس، اولین رونمایی‌اش را در اروپا تجربه کرد. با این حال با معرفی نسل دوم، رنو بازار هدف خود را وسعت بخشیده است. کولئوس 2017 در ظاهر خوشبختانه چیزی از نسل قبلی‌اش به ارث نبرده است، اما در باطن چرا. جدول زیر تفاوت فنی دو نسل کولئوس را به خوبی نشان می‌دهد.

_dsc7062

مهم‌ترین اتفاقی که در کولئوس 2017 رخ داده، تغییر ابعاد و اندازه آن است. رنو با اضافه‌شدن شاسی‌بلند کجار به خانواده‌اش، دو محصول در یک سگمنت داشت که اصلا منطقی نبود. به همین دلیل دست به تغیر ابعاد کولئوس زد و آن را از کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور (کامپکت) به کلاس شاسی‌بلندهای متوسط ارتقا داد؛ این یعنی کولئوس جدید حالا 3 ردیف صندلی دارد.

چه امکاناتی دارد؟

کولئوس 2017 نخستین شاسی‌بلند D-segment رنوست و به همین دلیل فرانسوی‌ها برای آن سنگ تمام گذاشته‌اند. فضای کابین رنو کولئوس، ماهرانه مشخصه­‌های یک شاسی­‌بلند تنومند و کیفیت مورد انتظار از سدانی خانوادگی را مخلوط می­‌کند. کنسول مرکزی بزرگ آن تاکیدی بر راحتی فوق­‌العاده­‌ای است که سرنشینان تجربه خواهند کرد.

در داخل کابین به کمک خطوطی که هماهنگی کامل با زبان طراحی خارجی دارند، فضایی راحت و زیبا خلق شده است. صندلی­‌ها هم با ابعاد و طراحی مناسبشان به خوبی سرنشین را مهار می­‌کنند. برای افزایش راحتی از فوم­‌هایی با درجه تراکم متغیر در آن­‌ها استفاده شده است. در عقب هم فضای سخاوتمندانه‌ای تدارک دیده شده است!

renault_koleos_56

 

چه قیمتی دارد؟

کولئوس در صورت ورود به بازار ایران اول از همه باید با دو رقیب قدر روبرو شود: هیوندای سانتافه، که پرفروش‌ترین شاسی‌بلند وارداتی بازار است، و دیگری کیا سورنتو. علاوه بر‌ این دو کره‌ای، کولئوس دو حریف ژاپنی هم دارد: یکی میتسوبیشی اوتلندر 2017 و دیگری هم کسی نیست جز برادرخوانده‌اش، نیسان ایکس تریل، که بزودی از طریق شرکت جهان نوین پایش به بازار ایران باز می‌شود. آخرین رقیب قیمتی کولئوس در ایران دی‌اس 6 آرین موتور است که بیش از 6 ماه از ورودش به بازار ایران نمی‌گذرد. حالا باتوجه به این پنج رقیب، اگر نگین خودرو دست به واردات این خودرو بزند احتمالا کولئوس 2017 را با قیمتی بین 200 تا 240 میلیون تومان تحویل مشتریان ایرانی می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟