3 میلیاردبرای توسعه دوچرخه‌سواری‌

رکنا اقتصادی: علیرضا صلواتی ‌‌در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه و موتور سیکلت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دومین نمایشگاه دوچرخه در اصفهان برگزار شد که با رویکرد جدیدی که در مدیریت شهری ایجاد شده است امیدواریم کم‌کم اصفهان به سمت شهر دوچرخه‌ها پیش برود.
وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین موتورهای برقی تولید داخل در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد، افزود: نمایشگاه برای نیاز در شهر برگزار می‌شود و افتتاح نمایشگاه دوچرخه برای دومین بار در اصفهان نشان‌دهنده این است که دوچرخه کم کم جای خود را در شهر باز کرده و به صحنه شهری ورود پیدا می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: سه دهه پیش اصفهان شهر دوچرخه‌ها بود، کسبه و دانش‌آموزان اکثرا از دوچرخه برای جابه‌جایی استفاده می‌کردند، اما متاسفانه امروزه صنعتی شدیم و دوچرخه به فراموشی سپرده شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر دوچرخه و استفاده از آن در ‌اصفهان همگانی شود و با فرهنگ سازی‌های مختلف که در این نمایشگاه نیز نوعی از فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه به نمایش گذاشته شده، ‌بتوان استفاده از دوچرخه را به همه شهروندان توصیه کرد و روند استفاده از دوچرخه در سه دهه گذشته را به نسل امروز بازگرداند.
صلواتی تکلیف شهرداری اصفهان در زمینه همگانی شدن استفاده از دوچرخه را فراهم کردن بستر برای شهروندان دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که کارخانه تولید دوچرخه در داخل نداریم، براین اساس نمایشگاه دوچرخه و موتور سیکلت در سال گذشته و امسال سبب شد که دوباره به سمت دوچرخه و تولیدات داخلی دوچرخه بازگردیم.
وی با بیان اینکه اکثر دوچرخه‌ها و غرفه‌ها در این نمایشگاه تولید خود را به شهروندان عرضه کردند، بیان کرد: این کار نشان‌دهنده این است که بازگشت حمل و نقل پاک در شهر اصفهان روند خود را طی می‌کند و این روند، روند مناسبی است و امیدوارم این حرکت‌ها در کنار فعالیت‌ها و حمایت‌های شهرداری اصفهان از موضوع حمل و نقل پارک در شهر اصفهان را داشته باشیم و قبل از رسیدن به سال 1400 به برنامه‌های 1400 برسیم، امیدواریم بتوانیم سهم 10 درصدی دوچرخه که در گذشته داشتیم را کم کم به اصفهان برگردانیم و به روزی برسیم که همه شهروندان در هر رده سنی از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به فرهنگ سازی در زمینه استفاده از دوچرخه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول باید زیرساخت استفاده از دوچرخه، فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و تسهیلات استفاده از این نوع وسیله حمل و نقل و در اختیار قرار دادن آن به شهروندان را وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای دوچرخه در شهر گسترش می‌یابد، خاطر‌نشان کرد: یکی از مسیرهای دوچرخه که در حال حاضر در دست اجرا است مسیر باغ گلدسته، خیابان کمال اسماعیل تا خیابان استانداری اصفهان است که می‌توان گفت مسیرهای دوچرخه در اصفهان کاملا ایمن و براساس الگوها احداث می‌شوند، همچنین مسیرهای موجود احیا می‌شود تا شهروندان بهتر بتوانند از این مسیرها استفاده کنند.
صلواتی با بیان اینکه حدود 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر داریم، بیان کرد: ممکن است تعدادی از این مسیرها به دلایل مختلف قابل استفاده نباشند که از این رو اقداماتی در دست اجرا است تا تمامی مسیرهای دوچرخه قابل استفاده برای شهروندان قرار گیرند.
وی اظهار داشت: برای مسیرهای جدید طراحی 100 کیلومتری صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم حدود 10 کیلومتر آن را در سال جاری و مابقی آن را در سال آینده احداث کنیم، براین اساس 30 میلیارد ریال برای توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در شهر پیش بینی شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر مسیرهای دوچرخه سواری و استفاده از آن گسترش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ سازی یکی دیگر از گام‌های گسترش دوچرخه سواری در شهر است، ادامه داد: در این راستا پویش مردمی ترافیک با شعار "هوای اصفهان را داریم" فعالیت می‌کند که محور اصلی این پویش در سال 95 دوچرخه بود و سال آینده دوچرخه هم در کنار دیگر برنامه‌های پویش قرار خواهد گرفت.
وی به تصمیم شهردار برای سال 96 اشاره کرد و گفت: شهردار اصفهان تصمیم دارد فضای شهر در نوروز 96 فضای دوچرخه باشد، همچنین ارائه دوچرخه و حمل و نقل پاک به صورت ویژه برای شهروندان در دستور کار قرار گیرد که از امروز در این نمایشگاه طرح "بفرمایید دوچرخه" کار خود را با همکاری و مشارکت همه فروشگاه‌های سطح شهر و اتحادیه حامیان فرهنگ قرض الحسنه به شهروندان آغاز می‌کند، در این طرح شهروندان هر دوچرخه و دوچرخه برقی و موتور سیکلت برقی را که درخواست داشته باشند با 20 درصد پیش پرداخت به صورت قرض الحسنه و اقساط 12 ماهه می‌توانند خریداری کنند.
نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، پل Bridge شهرستان، با همکاری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد. این نمایشگاه دومین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه است که از تاریخ 27 لغایت 300 بهمن از ساعت 15 الی 22 برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟