شرکت تولید نیروی برق حرارتی 100هزار میلیارد ریال بدهی دارد

رکنا اقتصادی: «محسن طرزطلب» افزود: با تلاش های وزارت نیرو، امسال دولت 62 هزار میلیارد ریال از بدهی های بانکی نیروگاه هایی را که در سال های گذشته از سوی دولت دهم واگذار شده بود، پرداخت کرد که کمک بزرگی بود.
به گفته وی، اکنون این میزان از بدهی های شرکت به بانک ها و بانک مرکزی به حساب بدهی های دولت رفته است که امید می رود این مساله 100 درصد قطعی شود.
این مسوول اضافه کرد: در تلاشیم 25 هزار میلیارد ریال از بدهی 100 هزار میلیارد ریالی باقیمانده را در قالب نیروگاه های واگذار شده، از حساب بدهی های وزارت نیرو خارج کنیم.
طرزطلب ادامه داد: بخشی از اموال و دارایی های شرکت بابت نیروگاه هایی که 11 هزار مگاوات برق تولید می کنند، در مجموع بیش از 200 هزار میلیارد ریال ارزش دارد که با هماهنگی انجام شده، قرار است سازمان خصوصی سازی آنها را بفروشد تا بتوانیم بدهی ها را پرداخت کنیم.
وی بیان داشت: نام این نیروگاه ها که همگی سودده به شمار می روند، برای مزایده به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به رشد سالیانه 34 درصدی بدهی ها با احتساب سود بانکی آنها، از تعامل با بانک ها برای پرداخت اقساطی بدهی ها خبر داد.
دی ماه گذشته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اعلام کرد 80 هزار میلیارد ریال از مجموع 250 هزار میلیارد ریال بدهی اعلامی وزارت نیرو در آغاز سال به پیمانکاران، تولیدکنندگان برق، تولیدکنندگان تجهیزات و بانک ها کاهش یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟