قطع برق خوزستان در یک روز 160 میلیارد تومان زیان زد

رکنا اقتصادی: به نقل از هفته نامه صدار؛ هفته گذشته، در 24 ساعتی که برق در استان خوزستان قطع شده بود، تولید نفت ایران 768 هزار بشکه کاهش یافت.

با نفت ٥٥ دلاری، ضرر وارده به اقتصاد ملی ایران، فقط برای قطع 24 ساعته برق در استان خوزستان 160 میلیارد و 512 میلیون تومان بوده است.

«اگر رطوبت به تنهایی وجود داشته باشد هیچ مشکلی برای تاسیسات برق بروز نمیکند چراکه در زیر بارشهای سنگین شدید باران نیز صنعت برق کار خودش را انجام میدهد. اگر گرد و غبار به تنهایی باشد و رطوبتی نیز وجود نداشته باشد و به صورت خشک روی تاسیسات، پستها و خطوط بنشیند، برطرف میشود و باز هم مشکلی نخواهد بود. مشکل زمانی بروز خواهد کرد که همزمان هم گرد و خاک هست هم رطوبت، در این صورت گرد و خاکهایی که روی تاسیسات نشسته، درون خود املاحی داشته و رطوبت نیز اضافه شده و گلآلود میشود که مشکلاتی را به وجود میآورد.»

وقتی حرفهای وزیر نیرو را میخوانید به این هم فکر کنید که مگر وزارت نیرو نمی توانست همزمانی گرد و خاک و رطوبت را از قبل پیش بینی کند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطع برق در آن شرایط را به اجرا بگذارد. حتما باید بحرانی رخ دهد تا به فکر حل آن باشند؟! همزمانی گرد و غبار و رطوبت در جنوب ایران، واقعا اینقدر دور از ذهن بود؟!

یکی از نمایندگان استان خوزستان به دولت هشدار می دهد که از حالا به فکر فصل تابستان باشد: «اگر دولت برنامههای جدی برای مهار گرد و غبار در استان خوزستان اجرا نکند اوایل سال بعد و با رسیدن فصل تابستان، مشکلات جدیتری پیش خواهد آمد.»

نماینده مردم درباره اعتبارات 100 میلیارد تومانی دولت که از طریق وزیر نیرو برای حل مشکلات برق استان خوزستان اختصاص داده شده است میگوید: «باید ببینیم چه مقدار از این اعتبارات اختصاص مییابد. چراکه دولت حتی در اختصاص اعتبارات بودجهای مصوب هم مشکل دارد.»

توجیهات وزیر نیرو پذیرفتنی نیست. چه، وزارتخانه تحت امرش باید از مدتها قبل، چنین شرایطی را برای استانی که در معرض گرد و غبار و رطوبت قرار دارد پیش بینی می کرد. وزیر نیرو باید جوابگوی این شرایط باشد. کما اینکه وزارت نفت نیز باید شفاف توضیح دهد که درصد معین شده از درآمد نفتی را در مناطق نفت خیر چگونه هزینه کرده است. در چنین شرایطی است که مردم خوزستان از رئیس جمهور انتظار دارند تا یک سفر به اهواز برود و از نزدیک شرایط استان را بررسی کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟