بهره مندی 40 میلیون مشترک از اینترنت پرسرعت در دولت یازدهم

رکنا اقتصادی: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید شمار مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در سال 1392 را حدود سه میلیون و 500 هزار مشترک اعلام کرد که با تلاش های دولت، این رقم پارسال به 28 میلیون نفر مشترک افزایش یافت.

تلاش دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حالی در اولویت برنامه های این دولت قرار گرفت که پیش از آن کمترین توجه معطوف به توسعه این بخش بود.

در دولت قبل حتی برخی تلاش ها بر ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دیگر وزارتخانه همچون راه و ترابری آن زمان استوار بود؛ طرحی که مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

«رمضانعلی سبحانی فر» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اردیبهشت ماه امسال درباره میزان توجه دولت قبل به عرصه فناوری اطلاعات گفته بود: دولت های نهم و دهم به ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقادی نداشتند و بر همین اساس دنبال از بین بردن آن بودند.

نماینده مردم سبزوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به بی توجهی دولت های نهم و دهم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و تاکید کرده بود: در این دو دولت عزمی برای راه اندازی دولت الکترونیک وجود نداشت.

با انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم و قرار گرفتن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دولت یازدهم این رویه تغییر بنیادین کرد و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه در صدر برنامه های دولت قرار گرفت.

از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای فعالیت دولت یازدهم موظف شد هرچه زودتر نسل سه و چهار تلفن همراه را در کشور گسترش دهد و پهنای باند اینترنت را نه فقط برای منازل بلکه برای تلفن های همراه بالا ببرد.

این وزارتخانه برای تحقق خواسته رئیس جمهوری که برآمده از خواست مردم بود، کوشش خود را بکار گرفت به گونه ای که در چهارمین سال فعالیت دولت یازدهم تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار به 40 میلیون مشترک رسیده است.

اکنون بیش از 27 میلیون مشترک تلفن همراه به اینترنت نسل سوم و چهارم دسترسی دارند که اپراتور اول تلفن همراه(همراه اول) کشور با داشتن 13 میلیون و 111 هزار و 321 مشترک دیتا در رتبه نخست ارائه این سرویس قرار گرفته است.

دیگر اپراتورهای تلفن همراه نیز در این عرصه فعال بودند و آمار گویای آن است که اپراتور دوم(ایرانسل) با 12میلیون و 80 هزار و 375 مشترک و اپراتورسوم(رایتل) با یک میلیون و 978 هزار و 923 هر کدام سهمی در سهولت دسترسی مردم به نسل سوم تلفن همراه دارند.

بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت کشور اکنون به رقم 9 میلیون و 318 هزار و 943 رسیده است.

همچنین بر این اساس، اپراتور اول تلفن همراه کشور توانسته 547 شهر را تا پایان شهریورماه امسال زیر پوشش اینترنت پرسرعت نسل سه تلفن همراه قرار دهد و 33 شهر را نیز به اینترنت نسل چهار مجهز کند.

اپراتور دوم نیز تا پایان شهریورماه سال امسال 568 شهر را به اینترنت نسل سه و 228 شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کرده است.

اپراتور سوم نیز تا شهریورماه امسال توانسته است 520 شهر را به اینترنت نسل سه متصل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟