گرانی در بازار میوه تاخت و تاز می کند + نرخ انواع میوه

رکنا اقتصادی: قیمت مرکبات در کمتر از یک ماه مانده به پایان سال دوباره افزایش افسارگسیخته را تجربه می‌کند و قبل از واردات و توزیع پرتقال‌های تنظیم بازار، برای مردم خودنمایی کرده و نرخ خود را به رخ می‌کشند.
قیمت بالای پرتقال و نارنگی در بازار که با نرخهای کاذبی نیز به فروش می‌رسد شرایط خروج خود از سبد مصرفی مردم فراهم کرده است.
بنابراین گزارش، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در این ارتباط به تسنیم گفت: "نرخ میوه از سه شنبه ارزان می‌شود".
حسین مهاجران با اشاره به استددلال‌های گرانی از جنس بارندگی افرود: نرخ میوه، سبزی و صیفی در یک هفته گذشته به دلیل بارش شش روزه باران و توقف ورود این محصولات از جنوب کشور افزایش کاذبی یافته است اما از روز سه شنبه دوباره به نرخ قبلی خود بر می‌گردند.
نرخ انواع میوه
هرکیلوگرم پرتقال تامسون جنوب 7850تومان، پرتقال رسمی جنوب 3900تومان، پرتقال توسرخ جنوب 8300تومان، پرتقال ریز آبگیری جنوب 2800در مناطق مرکزی شهر تهران به فروش می‌رسد.
قیمت مرکبات شمال اما وضعیت به‌مراتب بهتری برای مصرف کنندگان دارد به‌طوری‌که پرتقال توسرخ شمال 4800تومان، تامسون شمال 2600تا 3500 تومان به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش قیمت نارنگی‌های جنوب نیز که در غیاب نارنگی شمال یکه تازی می‌کنند و دست‌کمی از قیمت پرتقال ندارند به‌طوری‌که هر کیلوگرم نارنگی تخم پاکستانی 7700 و نارنگی بندری 14500تومان به فروش می‌رسد.
سایر مرکبات اما قیمت متعادل‌تری در مقایسه با نارنگی و پرتقال دارند به‌طوری‌کههر کیلوگرمگریپ‌فروت 4300و لیمو شیرین 3750در سطح خرده‌فروشی به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم انار شیراز 4800، سیب سفید و قرمز مرغوب 4400تا 4700تومان، خیار جالیزی 2400 ،گوجه جنوب 1950و سیب فرانسه 15000تومان به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش فارغ از استدلال‌های اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره دلایل کاذب بودن قیمت میوه در کشور باید توجه داشت که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار 100هزار تن پرتقال برای تأمین میوه شب عید در کنار خرید محصول داخلی وارد می‌شود، همچنین مطرح است 600هزار تن پرتقال ترکیهنیز درراه ایران قرار دارد.
با وجود اینکه بخشی از مرکبات شمال کشور دچار سرمازدگی شد و مسئولان جهاد کشاورزی بر کفایت تأمین بازار از تولید داخلی تأکید داشتند، اما مرکبات شمالی که در بازار عرضه می‌شود عمدتا کیفیت نامناسبی دارد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟