حجم واردات بنزین به طور میانگین ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزار لیتر در روز است

رکنا اقتصادی: عباس کاظمی با اشاره به اینکه امسال ماهانه ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت کردیم، گفت: عملا این مبلغ پول نفت خام پالایشگاه ها است.
رئیس شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه به غیر از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نیز به وزارت اقتصاد بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کند خاطرنشان کرد:بنابراین کل مبلغی که مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به دولت می پردازد ماهانه ۱۹۰۰ میلیارد تومان است.
این مقام مسئول با اشاره به آمار و اعدادی که در مورد واردات بنزین مطرح می شود گفت: حجم واردات بنزین به طور میانگین ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزار لیتر در روز است اما در برخی از روزها ممکن است واردات بنزین به ۲۰ یا ۳۰ میلیون لیتر برسد که این میزان واردات به منزله تداوم نیست، ممکن است در یک روز بنزین بیشتری نیاز باشد و در یک روز بنزین کمتری به همین دلیل نمی‌توان با واردات یک محموله بنزین آن را به کل سال تعمیم داد.
 چندی قبل این مقام مسئول به خبرنگار فارس گفته بود با واردات بنزین و تولید داخل این حامل انرژی پر مصرف هم اکنون ذخیره استراتژیک بنزین به بیش از یک میلیارد لیتر رسیده است که مشکلی برای تامین بنزین تعطیلات نوروز نداریم.
بر اساس این گزارش چندی قبل وزیر نفت اعلام کرده بود مجموعه نفت سالانه بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان بابت هدفمندی به خزانه دولت می‌پردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟