30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک های صنعتی ایران اختصاص می یابد

رکنا اقتصادی: علی یزدانی در بازدید از طرح مطالعاتی ساخت شهرک صنعتی در روستای دارلک مهاباد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید مصمم به حمایت از بخش خصوصی در ساخت شهرک های صنعتی است، بر این اساس طبق برنامه ششم توسعه 30 درصد ارزش افزوده به شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی برای حمایت از آنها اختصاص می یابد. 
وی با بیان اینکه مشکلی برای صدور مجوز برای شهرک های صنعتی خصوصی نداریم، افزود: در آذربایجان غربی معاونت عمرانی استانداری پی گیر رفع مشکلات بخش خصوصی در این ارتباط است. 
یزدانی اظهار کرد: مشکل اصلی در رابطه با شهرک های صنعتی صدور مجوز از طرف محیط زیست است که باید این شهرک ها 1500 متر از روستاها و محل سکونت مردم فاصله داشته باشد.
وی بیان کرد: طبق قانون Law شرکت های خدمات رسان موظف هستند تا زیرساخت هایی مثل برق، گاز و آب را تا در شهرک های صنعتی ایجاد کنند تا سرمایه گذار برای استفاده از آنها مشکل نداشته باشد. 
روستای دارلک در 17 کیلومتری مهاباد واقع شده است. 

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از محل ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز بازدید می کند. 
مسئولان استانی، شهرستانی و مدیرعامل پتروشیمی مهاباد معتقدند که با راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد ارزش صادرات تا 10 برابر قابل افزایش است و اشتغال زایی بالایی هم به دنبال دارد. 
مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یک هزار و ‎ 600کیلومتر ساخته شده است.
اتیلن که خوراک اصلی این پتروشیمی را تشکیل می دهد، از عسلویه به این مجتمع منتقل و تزریق می شود.
این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.
معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سفر امروز/پنجشنبه/ به جنوب استان آذربایجان غربی پس از این بازدید از شهرک صنعتی مهاباد، میاندوآب و شاهین دژ هم دیدن می کند.
شهرستان مهاباد با بیش از 230 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟