عده ای با درآمدهای میلیاردی هنوز یارانه می گیرند

رکنا اقتصادی: نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالفت دولت با حذف یارانه پردرآمدها موضوعی است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد،افزود: ما این موضوع را به دولت تکلیف می کنیم که یارانه تمامی افرادی که نیاز به یارانه ندارند را قطع کند و دولت طبق قانون،موظف به اجرا است.
تبدیل یارانه به راه فرار Escape از پرداخت مالیات
وی تصریح کرد: درحال حاضر افرادی را می شناسیم که سالیانه بیش از یک میلیارد تومان درآمد دارند و هیچ نیازی به یارانه ندارند؛اما هنوز یارانه بگیر هستند و برای آن ها دریافت یارانه تبدیل به راه فراری برای عدم پرداخت مالیات شده است.
دولت کار شناسایی پردرآمدها را از استان ها شروع کند
حسن پور بیگلری در خصوص مکانیزم های شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه نقدی خاطرنشان کرد: دولت به راحتی می تواند کار شناسایی پردرآمدها را انجام دهد و می تواند این کار را با مکانیزم های استانی شروع کند؛چراکه در یک استان، شهرستان و یا بخش همه به خوبی یکدیگر را می شناسند و از این طریق می توانند مورد شناسایی قرار بگیرند.
مخالفت با سرکشی به حساب بانکی مغایر با شفاف سازی است
وی در خصوص مخالفت دولت با سرکشی به حساب های بانکی پردرآمدها به عنوان یکی از راههای تشخیص تمکن مالی آن ها برای حذف یارانه گفت: درآمد افراد مشخص است و مخالفت با بررسی حساب های بانکی درست نیست؛چراکه باید در کشور همه چیز شفاف باشد.
لزوم طراحی سامانه رصد نقل و انتقالات مالی و درآمد افراد
وی تاکید کرد: باید سامانه ای وجود داشته باشد که تمام نقل و انتقالات مالی، سرمایه و درآمد افراد از نماینده مجلس و شخص وزیر و رئیس جمهور گرفته تا یک کاسب بازاری رصد شود و این کاری است که برای پیش گیری از پولشویی در دنیا انجام می شود تا مشخص شود افراد سرمایه خود را از کجا آورده‌اند.
حسن پور بیگلری در ادامه با بیان اینکه باید کسی که 100 میلیارد وام می گیرد در این سامانه به مردم اعلام شود که این وام در چه اموری صرف شده است، افزود: شاهدیم که فردی وام گرفته تا زمینی برای احداث کارخانه و شرکت خریداری کند؛اما به جای سرمایه گذاری آن را صرف واسطه گری و دلالی می کند.
وی ادامه داد: افرادی داریم که دهها و صدها میلیارد وام گرفته اند؛اما مشخص نیست که این پول ها را کجا برده اند، افزود: اگر از طریق راه اندازی این سامانه نظارت درستی انجام شود و تکلیف همه روشن باشد، آنگاه مالیات واقعی می شود.
برخی درآمدهای بادآورده دارند اما مالیات نمی دهند
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز اکثر کسانی که باید مالیات را بپردازند، این کار را انجام نمی دهند و مالیات یا از کارمندان مستضعف دولت دریافت می شود یا چند بازاریِ متدینی که خودشان از طریق خوداظهاری،مالیات می دهند اما کسانی که درآمدهای بادآورده دارند، مالیات پرداخت نمی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟