770میلیارد دلار مواد معدنی در ایران وجود دارد

رکنا اقتصادی: معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور گفت: ۳ درصد مواد معدنی دنیا با ارزش افزوده ۷۷۰ میلیارد دلاری در ایران وجود دارد.
بهروز برنا درهمایش روز مهندس و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش معدنی استان که درسالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دو کمربند متالوژنی در جهان وجود دارد که تمرکز معدنی در جهان در این کمربندها قرار دارد، اظهار کرد: ایران و استان قم در کمربند آلپ – هیمالیا واقع شده است که ۱۵ درصد ذخایر معدنی دنیا در این کمربند وجود دارد.
معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور با تأکید بر اینکه ۱۲ و نیم درصد کمربند آلپ – هیمالیا در ایران است، افزود: ۸ الی ۹ پهنه در ایران وجود دارد که از ارزش بسیاری برخوردار است و هر کدام مواد معدنی خاصی را در خود ذخیره کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه حداقل ۸۵ ذخیره پورفیر درکمربند مس و طلای ارومیه – دختر ایران وجود دارد، تصریح کرد: ایران بر روی کمربند آهن اورال – عمان قرار داد و برداشت‌های آهن استان قم در کشور برجسته است.
برنا با اشاره به اینکه ۳ درصد ذخایر سرب و ۲ درصد ذخایر روی دنیا در ایران است، بیان کرد: ۱۲ معدن در کلاس جهانی در ایران وجود دارد، ۳ درصد مواد معدنی دنیا با ارزش افزوده ۷۷۰ میلیارد دلاری در ایران وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟