کیفیت تایرهای داخلی از تایرهای وارداتی بالاتر است

رکنا اقتصادی: وحید مرندی مقدم صبح امروز در بازدید از خط تولید کارخانه کویرتایر اظهار داشت: با نوآوری و کیفیت تولیدات داخلی در صنعت تایر می توانیم با برخی از استانداردهای کشورهای اروپایی برابری و آن را محقق کنیم 
وی با اشاره به تحولات و تغییرات صورت گرفته در صنعت تایر کشور گفت: این صنعت به لحاظ مصرف و رشد تولید صنایع خودروسازی و مصرف مردم، تقاضا و نیاز به آن در کشور روز به روز بیشتر می شود. 
وی با بیان اینکه هر کشوری برای توسعه نیازمند آن است تا حمل و نقل خود را توسعه دهد افزود: در این راستا توسعه حمل و نقل جاده ای و خودرو کمک به صنعت تایر است. 
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران همچنین از اجرای طرح خوداظهاری استاندارد تشویقی خبر داد و گفت: این طرح به زودی به صورت پایلوت درکشور اجرا می شود. 
مرندی مقدم از تولید به عنوان مقدس ترین سنگر بعد از دفاع و شهادت یاد کرد و گفت: ایجاد اشتغال و تأمین معیشت مردم باید مورد توجه مسئولان نظام باشد. 
مدیرعامل شرکت کویرتایر هم در گزارشی با تشریح روند شکل یابی این کارخانه از تولید نخستین تایر سبز کشور در روز هوای پاک خبر داد و گفت: کویرتایر با استفاده از روش مهندسی معکوس و نرم افزارهای شبیه ساز پیشرفته، اقدام به طراحی و تولید تایر سبز (Green Tire) کرده است. 
سید محمدحسین زینلی اظهار داشت: سالانه حدود 16 میلیون حلقه لاستیک در داخل کشور تولید و حدود 6 میلیون حلقه لاستیک هم از خارج کشور وارد می شود و به این ترتیب حدود 22 میلیون حلقه تایر با سایزهای مختلف در کشور مصرف می شود. 
وی با اشاره به این که تایرها در دنیا بر اساس مقاومت، ایمنی و میزان آسیب به محیط زیست ارزیابی می شوند، گفت: موادی که در تایر مصرف میشود بر اساس نوع تکنولوژی ها متفاوت است و برای ساخت تایر بیش از هفتاد نوع مواد در یک فرایند پیچیده با یکدیگر مخلوط می شوند. 
وی بیان کرد: در فرآیند تولید کویرتایر، ایمنی تایر مهم ترین عامل محسوب می شود بنابراین با استفاده از دانش و تجهیزات پیشرفته، کلیه مراحل طراحی و تولید با بالاترین استانداردها دنبال می شود. 
مدیرعامل شرکت کویر تایر با اشاره به این که بر اساس مطالعات صورت گرفته بین 5 تا 15 درصد انرژی خودرو صرف خنثی کردن مقاومت غلتشی تایر میشود خاطرنشان کرد: تایر سبز تولیدی کویرتایر دستاوردی بسیار مهم برای کشور است چرا که این تایر با تکنولوژی ساخت خود می تواند در میزان مصرف سوخت خودروها به میزان قابل توجهی صرفه جویی کند. 

زینلی افزود: تایر سبز 10 درصد وزن کمتر، 2.5 درصد مصرف سوخت پایین تر، 12 تا 16 درصد مقاومت غلتشی کمتر و20درصد فرسایش کمتریا به مفهوم دیگر طول عمر بیشتری نسبت به سایر تایرها دارد. 
وی تصریح کرد: باتوجه به این که حدود 60 درصد از مواد اولیه ساخت تایر از خارج از کشور وارد می شود، تایر سبز با قابلیت های استثنایی خود همچون طول عمر بیشتر و کاهش آلاینده های زیست محیطی می تواند ضمن صرفه جویی ارزی به اقتصاد کلان کشور کمک شایانی ارائه دهد. 
کیفیت تایرهای داخلی از تایرهای وارداتی بالاتر است 
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این بازدید گفت: کویرتایر جزء لاستیک سازی های کشور است که از نظر بهینه سازی مصرف انرژی در جایگاه نخست قرار داد. 
پریچهر قزلباش افزود: این روند طی 5 سال گذشته سبب شده است تا کویرتایر مشمول تشویق این طرح از سوی وزارت خانه های نفت و نیرو قرار گیرد اما تاکنون وزارت خانه های مزبور به قانون Law عمل نکرده واین مجموعه از تشویق قانونی برخوردار نشده است. 
وی بیان کرد: تاکنون 35 استاندارد ملی در زمینه تعیین معیار مصرف انرژی صنایع انرژی بر تدوین شده است که سازمان ملی استاندارد ایران با تایید صلاحیت شرکت های بازرسی بر اجرای این استانداردها نظارت مستمر دارد. 
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی سارمان ملی استانداردگفت : در راستای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف ، فرآیند نظارت بر اجرای استانداردهای معیار مصرف انرژی درحال انجام است. 
قزلباش افزود: در همین راستا طی سالهای 1389 تا 1391 نیز 601 کارخانه انرژی برتوسط شرکت های بارزسی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ، 169 کارخانه در صنایع مختلف، موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟