سهم بانک‌ها از تامین مالی اقتصاد

رکنا اقتصادی: علی آقا محمدی در همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶ با تاکید بر اینکه اجرای قانون Law برنامه ششم توسعه از سال ۱۳۹۶ آغاز خواهد شد، گفت: رشد تولید ناخالص داخلی حدود ۲ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، رشد دو درصدی بهره‌وری، رشد صادرات غیرنفتی و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی به همراه کاهش نرخ بیکاری از ۱۲,۶ درصد به ۱۲ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی برای سال ۹۶ در بخش کشاورزی ۸ درصد پیش بینی شده، ادامه داد: رشد سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی و رشد ۷ درصدی بخش نفت برای سال ۹۶ با توجه به قراردادهای جدید نفتی و اقدام های صورت گرفته برای جذب سرمایه های جدید قابل تحقق به نظر می‌رسد.

آقامحمدی در ادامه درباره سهم نظام بانکی در تامین مالی بخش‌های اقتصادی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده، سهم نظام بانکی برای تامین مالی اقتصاد در سال آینده بیش از ۲۷ درصد در نظر گرفته شده که تحقق این سهم به اصلاح ساختار نظام بانکی و افزایش سرمایه بانک ها نیازمند است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بازار سرمایه در تامین مالی سال آینده اقتصاد ایران توضیح داد: توان بازار سرمایه بیش از این میزان است و با توجه به سهم ناچیز سرمایه گذاری خارجی در برنامه ششم، باید از توان بازار سرمایه بیشتر استفاده شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تحقق رشد ۷,۴ درصدی در نیمه نخست سال جاری ناشی از افزایش قیمت نفت است و با توجه به کاهش این سهم در سال های آتی باید با فعال تر کردن سایر بخش ها، درآمدهای نفتی را جبران کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟