مستاجران پلاسکو از لیست دریافت فروشگاه‌‌های نور خارج شدند / تخلف سرقفلی‌داران پلاسکو در نور!

رکنا اقتصادی: صبح امروز یک منبع آگاه در خصوص آخرین تصمیم گیری پیرامون مستاجران آسیب دیده پلاسکو گفت: برخی از صاحبان سرقفلی در ساختمان پلاسکو مغازه های خود را به طور غیرقانونی اجاره داده بودند و در قراردادهای منعقد شده مستاجران را به عنوان مباشر یا کارگر فروشگاه معرفی می کردند. همین موضوع باعث شده که وضعیت اسکان مستاجران ساختمان فروریخته پلاسکو در مجتمع نور نامشخص باشد و تعیین خسارت این افراد با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: حسب برآوردهای صورت گرفته 260 واحد از مغازه های پلاسکو به روش قراردادهای صوری به مستاجران اجاره داده شده بود و با توجه ایراد حقوقی قراردادهای این افراد، ادعای خسارت این افراد از سوی مسئولان اتحادیه ها و اتاق اصناف مورد پذیرش قرار نگرفته است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه بعد از استقرار سرقفلی داران پلاسکو در ساختمان نور، قراردادهای اجاره صوری با مستاجران ادامه پیدا کرده است، اظهارداشت: با وجود اینکه صاحبان سرقفلی ساختمان پلاسکو حق اجاره دادن مغازه را نداشتند اما در حال حاضر برخی از کسبه اعلام کرده اند که در صورت پرداخت اجاره حاضر هستند مغازه های تازه تحویل گرفته شده را اجاره دهند.

وی افزود: در جلسه اتاق اصناف اعلام شده است که مستاجرانی که به طور غیر قانونی مغازه های خود را در پلاسکو اجاره داده اند مشمول دریافت مغازه در مجتمع نور نمی شوند، اما هنوز رایزنی ها برای پرداخت وام 300 میلیونی برای این افراد ادامه دارد.

همچنین رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران اعلام کرد: مستاجران پلاسکو می توانند به منظور دریافت مغازه در مجتمع نور به طور مجزا با صاحب ملک این ساختمان توافق کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟