سکوت در بازارپوشاک شب عید/ مردم چشم انتظار حراج‌های بهاره

رکنا اقتصادی: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار فروش پوشاک با رونق زیادی روبرو می‌شود و اکثر مردم خرید خود را به ماه آخر و روزهای پایانی سال موکول می‌کنند.

دراین بین افراد زیادی از شلوغی شهر و خیابان‌ها در روزهای پایانی سال گله می‌‌کنند و با این حال برای تهیه پوشاک به مراکز خرید آمده و به هرقیمتی که شده خرید خود را انجام می‌دهند.

با افزایش تقاضا عده‌ای از فروشندگان این فرصت را غنیمت شمرده و اجناس خود را با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند و دراین بین افرادی که مجبور به تهیه پوشاک هستند چاره‌ای جز خرید با قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان ندارند.

در این میان خانمی 50 ساله که در بازار بزرگ تهران مشغول خرید است در خصوص خرید شب عید و قیمت‌ها به خبرنگار میزان گفت: قیمت‌ها نسبت به ماه‌های گذشته روند افزایشی داشته و تنها برای خرید لوازم و اجناس ضروری به بازار آمده و تهیه پوشاک خود و خانواده را در طول سال انجام می‌دهد.

آقایی 40 ساله با شکایت از قیمت بالای لباس‌ها در آستانه نوروز گفت: چندسالی است که در شب عید پوشاک خریداری نمی‌کند و لباس مورد نیاز خود را در طول سال تهیه می‌کند.

وی افزود: برای خرید در طول سال به بازار بزرگ تهران مراجعه کرده و لباس‌ها را به قیمت عمده تهیه می‌کند به طوری که چند ماه پیش شلوار ی با قیمت 50 هزار تومانی خریداری کرده و همان شلوار را در مغازه‌های سطح شهر با قیمت 180 هزار تومان مشاهده کرده است و از این رو همیشه خرید خود را به این روش انجام می‌دهد.

فرد دیگری که مایل به خرید برای نوروز و پوشیدن لباس نو در این ایام است خرید در شب آخر را به صرفه دانست و بیان کرد: برای خرید روز آخر را انتخاب می‌کند که فروشندگان برای فروش اجناس خود برخی از لباس‌ها را حراج می‌گذارند و چندسالی است که به این روش خرید خود را انجام می‌دهد.

در این میان خانمی 35 ساله که کودک خردسالی دارد در رابطه با خرید پوشاک خود و خانواده به خبرنگار میزان گفت: برای خرید پوشاک فرزند خود مجبور به خرید بوده چون لباس‌های چند ماه پیش کودک دیگر اندازه‌اش نمی‌شود اما خرید پوشاک خود را به روزهای آخر فروردین و اردیبهشت که قیمت‌ها تا حد زیادی شکسته و به ارزش واقعی خود نزدیک شده موکول می‌کند.

همچنین خانمی 32 ساله که هیچ خریدی را در روزهای پایانی انجام نمی‌دهد، دلیل اینکار را این‌طور بیان کرد: در روزهای پایانی سال به دلیل ازدحام جمعیت و فروش اجناس بی‌کیفیت حتی برای خریدهای معمولی خود نیز به سطح شهر مراجعه نکرده و طوری برنامه ریزی می‌کند که اجناس مورد نیاز خود را در طول سال تهیه کرده باشد.

آقای 22 ساله‌ای که خرید خود را معمولا در روزهای پایانی سال انجام می‌دهد در این رابطه اظهار کرد: معمولا از مغازه‌هایی که در گذشته خرید کرده و از کیفیت آنها اطمینان دارد خرید خود را انجام می‌دهد و به پوشیدن لباس نو در نوروز علاقه زیادی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟