صنایع لبنی با ۲۵ درصد ظرفیت کار می‌کنند!/ افزایش ۷.۵ درصدی قیمت لبنیات در سال گذشته

رکنا اقتصادی: رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی بیان داشت: لبنیات در آستانه ایام نوروز و پس از شروع سال جدید هیچ گونه افزایش نرخی نخواهد داشت، اوضاع بازار بدتر از این حرف‌ها است که بتوان افزایش قیمتی را اعمال کرد با همین قیمت‌ها مردم توان خرید نداشته و کمتر لبنیات تهیه می کنند چه برسد به این که فرآورده های لبنی گران تر هم شوند.
رئیس انجمن فرآورده های لبنی اظهار داشت: 500 کارخانه صنایع لبنی فعالیت دارند که از این تعداد 68 واحد بزرگ و متوسط عضو انجمن فرآورده های لبنی هستند و تعداد بسیاری عضو اتحادیه تعاونی‌های لبنی هستند که در این رکود فعلی اعضا اتحادیه تعاونی‌های لبنی که واحدهای کوچکتری هستند متحمل زیان و ضررهای زیادی شدند.
وی افزود: تعدادی از این کارخانه‌های آسیب دیده در نهایت ورشکست شده و تعطیل کرده اند و بسیاری نیز در استان‌ها تولیدشان سقوط Fall کرده و با ظرفیت 25 درصد خود کار می کنند.
باکری خاطرنشان کرد: هر چند هنوز آمار رسمی گفته نشده اما به نظر می رسد که امسال در حدود 5 درصد لبنیات صنعتی کمتر خریداری شده است که ممکن است همین مقدار در افزایش مصرف لبنیات سنتی صورت گرفته باشد.
وی در رابطه با این که گزارش بانک مرکزی برای فرآورده های لبنی به طور میانگین افزایش قیمت 7.5 درصدی در طی یک سال گذشته را نشان می‌دهد، گفت: وقتی تورم 8.9 وجود دارد بنابراین این تورم در تمام بخش های تولید اثرگذار خواهد بود و قیمت تمام شده محصولات بالا خواهد رفت لذا تاثیرتورم 8.9 بر روی فرآورده های لبنی 7.5 درصد بوده است و در حقیقت می توان گفت منشأ گران شدن لبنیات خود دولت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟