صدور بیش از یک میلیون مجوز برای مشاغل خانگی

رکنا اقتصادی: وی ادامه داد: در یک بسته‌بندی کلی، اشتغال خانگی به سه گروه تقسیم می‌شود که یک شکل آن به صورت پشتیبان است و افرادی در جهت حمایت از مشاغل خانگی برآمده و عده‌ای را پوشش می‌دهند تا از شاغلان خانگی به جهت استفاده‌ای که خود می‌برند، حمایت کنند و گروه دوم افراد تحت پوشش پشتیبان هستند و سومین گروه نیز افراد مستقلی هستند که به تنهایی شروع به کار می‌کنند که در برخی موارد زمینه ارائه مجوز را به کمیته امداد، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی امید واگذار کردیم.
امام‌دادی افزود: افراد ایجاد کننده مشاغل خانگی می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند که در این راستا تاکنون حدود ۶۲۴ هزار نفر از این تسهیلات بهره برده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در حدود ۳۰۷ رشته برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، اظهار کرد: از جمله این رشته‌ها می‌توان به صنایع‌دستی، فرش دست‌باف و رشته‌های مرتبط تولیدی، صنعت و خدمات، تجارت الکترونیک، امور تولید دامی شیلات و تولیدات گیاهی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.
دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، افزود: با بررسی الگوی توسعه مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۰ مشاهدات نشان می‌دهد که همواره مشکلاتی در این زمینه داشته‌ایم که از جمله این مشکلات می‌توان به شناسایی پتانسیل‌ها، مداخله دستگاه‌های اجرایی، عدم تمرکز صرف در دریافت وام‌های کم‌بهره، مشاوره و توانمندسازی افراد قبل از معرفی به نهادهای مالی، پایدارسازی مشاغل و راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان است.
در ادامه این نشست، رییس مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار نیز گفت: در بحث اطلاع‌رسانی، مجموعه بازار کار تحول وظیفه پیدا کرده است. در گذشته اطلاع‌رسانی به وسیله مطبوعات و کاتولوگ و غیره صورت می‌گرفت ولی هم‌اکنون این اطلاع‌رسانی تحول یافته و به صورت دیجیتال انجام می‌شود.
سیدکاظم حسینی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خدمات مشاوره و کاریابی ارائه می‌دهد، گفت: این نهاد انقلابی در حوزه اشتغال‌زایی دو وظیفه را متقبل شده است که ایجاد اشتغال از طریق تجاری‌سازی و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و نیز ارائه خدمات مشاوره شغلی و کاریابی است که در این زمینه به متقاضیان مشاوره ارایه می‌دهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟