بازار پوشاک ایران در چنگ ترک‌ها /  پوشاک ارزان قیمت در نمایشگاه‌های بهاره

رکنا اقتصادی: مجتبی درودیان در ارتباط با وضعیت بازار با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال اظهار کرد: با توجه به وضعیت تولید تولیدکنندگان و ظرفیت آن‌ها بازار در وضعیت خوبی قرار داشته و به نیاز بازار به صورت کامل تامین شده است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با اشاره به واردات بی رویه لباس‌های ترک به ایران، گفت: واردات بی‌رویه اجناس ترک همچنان به کشور ادامه دارد و این امر باعث شده تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور تعطیل و کارگران زیادی بیکار شوند.

وی افزود: ایران خود یکی از تولیدکنندگان البسه در سطح گسترده بوده اما به دلیل حمایت نشدن بنگاه‌های تولیدی از سوی دولت و پرداخت تسهیلات توسط دولت‌های همسایه به خصوص ترکیه به تولید کنندگان البسه این کشور، کشورمان از اجناس ارزان و وارداتی ترک لبریز شده و دیگر جایی برای عرضه محصولات داخلی باقی نخواهد ماند.

درودیان با بیان این که اجناسی که از کشور ترکیه وارد ایران می‌شود به دلیل ارزان بودن این محصولات توان رقابت را از تولیدکنندگان ایرانی گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: اجناسی که از کشورهای همسایه به خصوص ترکیه وارد ایران می‌شود به دلیل ارزان بودن دارای سود بالا بوده اما مشاهده می‌شود که برخی عرضه‌کنندگان برای سودجویی بیشتر این اجناس را با چند برابر قیمت به مشتریان عرضه کرده و حدود 100 تا 200 درصد سود برای این محصولات در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ارتباط با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، اظهار کرد: مغازه‌دارانی که از برگزاری این فروشگاه‌ها گله‌مند بوده اند همان‌هایی هستند که چیزی حدود 20 میلیون تومان برای اجاره هرماه مغازه خود پرداخت می‌کنند پس برگزاری همچین نمایشگاه‌هایی به واحدهای عرضه کننده آسیبی نمی‌رساند از سوی دیگر اجناسی که در این نمایشگاه‌ها فروخته می‌شود همان اجناسی است که افراد از مغازه‌ها تهیه می‌کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها عرضه محصولات از تولید به مصرف بوده و تولیدکنندگان با توجه به پرداخت مزد کارگران اقدام به در اختیار گذاشتن این محصولات به متقاضیان برای حضور در نمایشگاه‌های بهاره می‌کند و حاصل برگزاری این نمایشگاه‌ها عرضه محصولات در مغازه‌ها با قیمت پایین و نزدیک به این نمایشگاه‌ها خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟