پایان فصل گرانی گوشت گوسفند

رکنا اقتصادی: علی اصغر ملکی در خصوص وضعیت گوشت گوسفندی در آخرین ماه سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: قیمت ها در بازار به قیمت های دو هفته قبل عرضه می شود. اما با ورود بره های نو در واحدهای تولیدی عرضه دام راحت تر صورت می گیرد.

وی افزود: با بهتر شدن عرضه دام در واحدهای تولیدی هنوز قیمت ها سیر کاهشی پیدا نکرده است، در حالی که از تنش های موجود در بازار کاسته شده است. ایجاد وضعیت جدید جلوی گران تر شدن گوشت گوسفندی را گرفته است. اما شرایط برای مطرح کردن این موضوع که قیمت گوشت گوسفندی به طور حتم کاهش می یابد مهیا نیست.

ملکی ادامه داد: با برنامه ریزی معاونت امور پشتیبانی دام وزارت جهادکشاورزی در چند روز آینده واردات گوشت گاوی منجمد برزیلی آغاز می شود و این مقادیر گوشت در فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، تعاونی اداره ها و سازمان ها و همچنین فروشگاه های بهاره توزیع می شود. همچنین با هماهنگی ستاد تنظیم بازار موضوع واردات گوشت گرم گوسفندی در دستور کار قرار گرفته است تا در روزهای پایانی سال با بحران کمبود گوشت مواجه نشویم.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در توصیه ای به شهروندان تهرانی گفت: به منظور اینکه عرضه گوشت گوسفندی با بحران مواجه نشود بهتر است شهروندان از روزهای میانی ماه اسفند تهیه اقلام پروتئینی مورد نیاز نوروز را شروع کنند و خرید اقلام غذایی این گروه را به روزهای پایانی اسفند موکول نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟